جلسه هیئت فوق‌العاده رسیدگی به تخلفات اداری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به منظور بررسی پرونده تعرض به یکی از تپه‌های مجاور محوطه تاریخی چغامیش پنج‌شنبه (31 اردیبهشت‌ماه) تشکیل شد و طی آن دو نفر از کارمندان متخلف به سه ماه آماده به خدمت محکوم شدند.

به گزارش ایسنا؛ اسدالله درویش امیری معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان با اشاره به لزوم دفاع از آثار تاریخی و فرهنگی کشور گفت: خوشبختانه امروز دفاع از حفظ آثار تاریخی و فرهنگی در جامعه و در بین مردم نهادینه شده و مردم حفاظت از میراث فرهنگی را افتخار خود و دفاع از تاریخ می‌دانند و به محض کوچکترین تعرضی از سوی افراد سودجو و فرصت‌طلب، عکس‌العمل نشان می‌دهند.

او با اشاره به امتیاز بودن حساسیت مردم برای سازمان میراث فرهنگی افزود: این حساسیت برای سازمان میراث فرهنگی در درجه اول یک سرمایه است و نیز شبکه عظیم مردمی در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد در مراقبت از اماکن تاریخی بسیاری از کمبودها، خلأها و کاستی‌های سازمان را جبران می‌کند.

درویش امیری در ادامه با اشاره به اتفاقات رخ‌داده در محوطه تاریخی و باستانی چغامیش خوزستان بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه با عکس‌العمل سریع مردم و حامیان میراث فرهنگی مواجه شدیم؛ مردم ضمن این‌که با عکس‌العمل خود زمینه را برای سوء استفاده افراد سودجو، فرصت‌طلب و ناآگاه ناامن می‌کنند، سرمایه‌ای هستند برای سازمان تا در کمترین زمان از هرگونه تعرض به اماکن تاریخی مطلع شویم و مردم آگاه به نوعی بازوی حمایتی سازمان میراث فرهنگی در حفاظت و حمایت از آثار تاریخی و فرهنگی کشور هستند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به محض اطلاع از خبر تعرض به یکی از تپه‌های مجاور محوطه تاریخی باستانی چغامیش به دستور معاون رییس جمهور و رییس سازمان به سرعت هیئتی به منطقه اعزام شد که با همکاری مدیرکل استان و انجام بررسی‌های میدانی مشخص شد متاسفانه چند تن از پرسنل یگان حفاظت و اداره میراث فرهنگی دزفول با اخذ رشوه مجوز غیرقانونی صادر کرده‌اند.

دوریش امیری افزود: در همین راستا پرونده به دبیرخانه هیئت رسیدگی به تخلفات سازمان ارجاع شد و در روز پنج شنبه 31 اردیبهشت ماه هیئت فوق العاده رسیدگی به تخلفات به منظور بررسی پرونده تشکیل جلسه داد که در اولین اقدام دو تن از کارمندان متخلف به سه ماه آماده به خدمت محکوم شدند تا برابر مقررات آیین نامه رسیدگی به تخلفات اداری و تکمیل مستندات تخلف نامبردگان در فرصت قانونی، جرم آنان مورد رسیدگی کامل قرار گیرد و احکام جرم متعاقبا صادر و اعمال شود.

وی در ادامه در رابطه با ابلاغ اتهام به افراد نامبرده اظهار کرد: برابر مقررات ابلاغ اتهام صورت گرفته و نامبردگان یک ماه فرصت دفاع دارند، در ضمن از آنجایی که اخذ رشوه جرم است با معرفی نامبردگان به دستگاه قضایی پرونده برای رسیدگی به این دستگاه قانونی ارجاع می‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی با اشاره به حساسیت سازمان در رابطه با حفاظت از آثار تاریخی کشور افزود: این سازمان با رویکردی که دارد به هیچ عنوان نسبت به اینگونه تخلفات یا تخلف مشابه آن چه از ناحیه کارکنان خود و چه از ناحیه سودجویان و فرصت طلبان کوتاه نیامده و چشم پوشی نمی‌کند.

وی تاکید کرد: در زمینه پرونده مذکور، پیگیری جدی با سرعت عمل در صدور حکم درمورد کارکنان مجرم سازمان صورت گرفت تا درس عبرتی باشد برای سودجویان و دیگر شاهد چنین سوء استفاده‌هایی در مجموعه سازمان نباشیم و به این وسیله تلاش و زحمات شبانه روزی پرسنل خدوم و پرتلاش اداری و یگان حفاظت در نزد افکار عمومی زیر سوال نرود.

درویش امیری به حساسیت سازمان میراث در زمینه بازگرداندن آثار تاریخی به کشور اشاره کرد و گفت: امروز سازمان میراث فرهنگی با همت و پیگیری رییس سازمان و حمایت همه جانبه دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند آثار تاریخی و فرهنگی را که سالیان سال به صورت غیر قانونی در اختیار دیگر کشورها از جمله آمریکا قرار گرفته به کشور عزیزمان بازگرداند که تاکنون نیز در این زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    15 0
    واقعا که رئیس میراث عوض کردن اما جه فایده بد بود بدتر شد....به جاش یه کسی رو گذاشتن که حتی توی ساختمانی که داره زندگی میکنه هم نمیتونه مدیر باشه....کلا کارمندای میراث فرهنگی دزفول وضعیتشون همینه....از پس مدیریت یه آپارتمان برنمیان حالا میخوان یه اداره رو مدیریت کنن....کسایی که تو آپارتمان میراث فرهنگی تو آزادگان رفت و آمد کردن میدونن من جی میگم