ظرفیت نگهداری از مجرمان و معتادان پرخطر محدود است/ نیروی متخصص دستگاه قضایی کافی نیست

فاضلیان گفت : در حال حاضر شرایط برای امور و انجام فعالیت دادگستری در سطح استان البرز با کمبودهایی مواجه است و فعالیت های این ارگان امروزه با ۵۶۷ پست قضایی و ۲۹۹ قاضی انجام می شود.

به گزارش خبر آنلاین،رئیس کل دادگستری البرز در نشست خبری دستگاه قضایی استان با اصحاب رسانه اظهار داشت: که در حال رایزنی برای بهبود این موضوع هستیم که ساختمان اجرای احکام استان البرز به مساحت دو هزار و 500 متر مربع ظرف دو ماه دیگر به بهره برداری برسد.
وی در رابطه باکاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگستری استان خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از عدم رسیدگی زودهنگام به پرونده‌ها در شعب استان و اطاله دادرسی ها به دلیل نبود زیرساختها و در صد بسیار کمی مربوط به نیروی انسانی و قضایی است که درست عمل نمی‌کنند.
این مسئول ادامه داد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها 64 روز است و در دادگاه‌ها حقوقی 167 روز، دادگاه خانواده 91 روز و همچنین برای تجدید نظر 82 رو زمان لازم است که خوشبختانه زمان رسیدگی به پرونده ها این رقم به 12 درصد کاهش پیدا کرده که در هشتگرد 30 درصد، در اشتهارد 47 درصد و در دادسرای کرج چهار درصد بوده است.
وی در بخش دیگری در ارتباط با کمبود فضای اردوگاهی در سطح استان خاطر نشان کرد: برای نگهداری مجرمان و معتادان پرخطر با ظرفیت محدودی مواجه هستیم.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه البرز رتبه سوم رانندگی بدون گواهینامه را از آن خود کرده است، افزود: استان البرز در مبحث ضرب و شتم عمدی رتبه دوم را دارد که این امر تنها با فرهنگسازی درست از بین خواهد رفت.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =