«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در هفدهمین سالگرد آزادسازی جنوب این کشور از اشغال رژیم صهیونیستی گفت جز ایران و سوریه هیچ کشوری به لبنان در رهایی از اشغال کمک نکرد.

 

به گزارش ایرنا از بیروت،این سخنرانی هم اکنون به صورت زنده و از طریق ویدیو کنفرانس در مراسم بزرگداشت «عید مقاومت و آزادسازی» در منطقه الهرمل در استان البقاع لبنان پخش می شود.

**جز ایران و سوریه هیچ کشوری به لبنان در رهایی از اشغال کمک نکرد
دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی اش گفت: ما امسال شهر الهرمل را برای مراسم انتخاب کرده ایم تا جایگاه این شهر و موضع مردم این شهر و جایگاه آنها و نقش اهالی البقاع را در سال 2000 در جریان آزادسازی لبنان معرفی کنیم.
وی افزود: وقتی اسرائیل در سال 1982 به لبنان حمله کرد و نیمی از کشور را به اشغال خود در آورد همه دنیا نظاره گر باقی ماند. لبنانی ها تصمیم گرفتند در برابر اشغالگران مقاومت کنند. از سال 1982 تا 2000 آنهایی که به مقاومت ایمان داشتند منتظر کمک های آمریکا و غرب و کشورهای عربی نماندند. تنها دو کشور در دنیا کنار لبنان و مردم لبنان ماندند و آن جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه بود. به جز این دو هیچ کشور عربی و غربی به لبنان کمکی نکرد. این را باید نسل های آینده بدانند.
نصرالله تاکید کرد که این پیروزی نتیجه ایستادگی مردم به ویژه در استان های جنوب و البقاع و صبر و تحمل و حمایت آنها از مقاومت بود. این پیروزی همچنین نتیجه جانفشانی های ارتش و نیروهای امنیتی لبنان بود.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه آزادسازی جنوب لبنان در زمان ریاست جمهوری «امیل لحود»، ریاست «نبیه بری» بر پارلمان و نخست وزیری «سلیم الحص» به دست آمد تاکید کرد: درسی که از پیروزی 25 مه 2000 می گیریم این است که بدانیم آنچه امروز سرنوشت کشورها را رقم می زند اراده مردم است؛ چه در سوریه و لبنان و چه ایران و عراق و جاهای دیگر سرنوشت به دست مردم رقم می خورد. پیروزی را هیچ کس نمی تواند برای ملت ها به ارمغان بیاورد. نه آمریکا و نه دیگران نمی توانند کاری کنند وقتی ملت ها نخواهند. باید با توکل بر خدا به توانایی های خودمان تکیه کنیم تا پیروزی رقم بخورد.

**لزوم دستیابی به قانون جدید انتخابات
سیدحسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به موضوع قانون جدید انتخابات اشاره کرد و گفت: ما همچنان بر لزوم دستیابی به قانون انتخابات جدید تاکید می کنیم و همواره مخالفت خود را با قانون «شصت» (قانون کنونی) و خلاء کشور از وجود پارلمان و تمدید دوره پارلمان کنونی اعلام کردیم.
وی افزود: وقتی رئیس جمهوری چند روز پیش اعلام کرد که باید تا تاریخ تعیین شده قانون جدید انتخابات تهیه شود این به آن معناست که ما نیازمند یک دوره استثنایی برای مجلس هستیم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =