بیش از 228 میلیارد ریال از معوقات بانک‌های دولتی و خصوصی وصول شد

ایسنا نوشت : مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: معوقات بانک‌های دولتی و خصوصی در سال گذشته 228 میلیارد و 984 میلیون و 402 هزار و 365 ریال بود که توسط دوایر اجرایی اداره ثبت اسناد و املاک استان وصول شده است

محمود بهرسی اظهار کرد: از سال گذشته همزمان با سراسر کشور در تنظیم اسناد رسمی، اخذ اثر انگشت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود .

وی افزود: اثر انگشت اخذ شده به شکل آنلاین به بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور متصل و با مشخصات ثبت شده در این سازمان تطبیق داده می‌شود .

بهرسی ادامه داد: پس از تایید مشخصات افراد، سند رسمی برای معامله تنظیم می‌‌شود و در صورت مغایرت مشخصات، معامله کنسل خواهد شد .

وی تصریح کرد: اخذ اثر انگشت به صورت الکترونیکی، بیش از 99 درصد امکان جعل سند را از بین برده است .

بهرسی با اشاره به اینکه با ثبت اثر انگشت به صورت الکترونیکی دیگر اسناد به صورت دستی نوشته نمی‌شود، بیان کرد: به طور کلی دفتر نویسی به سبک گذشته منسوخ شده است .

وی اضافه کرد: این اداره در حال انجام آرشیو الکترونیکی تمامی اسناد ثبت شده سابق است و این فرآیند تا پایان سال 97، به اتمام می‌رسد .

بهرسی با بیان اینکه در سال گذشته قریب به 125 هزار سند کاداستری صادر شد، اظهار کرد: از این تعداد شش هزار و 200 سند متعلق به املاک دولتی بوده است .

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، خاطرنشان کرد : امسال همانند سال‌های گذشته برای صدور اسناد دولتی و غیر دولتی فراخوان داده شده است و از همگان خواست که نسبت به تبدیل اسناد مالکیت اقدام کنند .

وی با بیان اینکه 19 قاضی با این اداره در سطح استان همکاری دارند، افزود : افراد برای اسناد لازم‌الاجرا نیازی به مراجعه به دادگاه ندارند و می‌توانند مستقیما به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند .

بهرسی تصریح کرد: معوقات بانک‌های دولتی و خصوصی در سال گذشته، 228 میلیارد و 984 میلیون و 402 هزار و 365 ریال است که توسط دوایر اجرایی اداره ثبت اسناد و املاک استان وصول شده است .

بهرسی در پایان با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه‌ ‎ های کاداستری بسیار کم و نیازمند توجه بیشتری است ، خاطرنشان کرد: از آغاز فرایند الکترونیکی شدن ثبت اسناد تاکنون 148 هزار سند کاداستری در استان صادر شده است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =