۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷

شناخت ما نسبت به مداد مخدر جدید، یک ضرورت است. امروز باید خانواده ها را نسبت به این مواد آشنا کرد. در این یادداشت شما را با یک نوع مواد مخدر جدید و عوارض آن آشنا می کنم.

پان پراگ یا بی تی BT :
این مخدرخطرناک، اما بسیار ارزان که در بسته‌ های سبزرنگ و به قیمت کمتر‌از 500تومان حتی دربرخی از سوپر مارکتها هم یافت میشود محصول کشور هندوستان است که مخدر‌های مشابه آن نیز در پاکستان و افغانستان تولیدشده ودقیقا همانند مخدر ناس، یعنی از طریق بزاقِ دهان مصرف میشود!!

اجزای تشکیل دهنده پان پراگ:
مواد اولیه این محصول خطرناک، تنباکو، آهک، خاکستر،ادویه های معطر،ساخارین که ماده بسیار سرطان‌زا وبرای افزایش قدرت نشئه‌گی و سرخوشی ترکیبات مخدر و توهم‌زایی چون تریاک و حشیش و ترکیبات شیمیایی دیگری چون آرسنیک، منیزیم، سرب و حتی داروهای روان‌گردان از قبیل اکستازی گزارش شده است.!

کودکان، جامعه هدف بی تی:
بزرگ‌ترین فاجعه این مخدر ویران‌گر که در بسته بندی های بسیارشیک و باطعم انواع میوه ها وجود دارد اینست که اگر تریاک وحتی کراک و هروئین وسایرمواد مخدرسنتی و صنعتی قشر بزرگ سال جوان و یاحتی نوجوان راموردهجمه قرار داده اند این سرطان بی صدا نوک پیکان شومش را بسمت کودکان وخردسالان دانش آموز نشانه رفته است وگویا قصد دارد تمام جامعه را شخم بزند!

اگر تریاک وشیشه وکراک وهرویین و ... مواد مخدر محسوب میشوند، نتیجه آن میشودکه همه آنها را می شناسند و معتادان برای تهیه آن باید به محله های خلاف نشین بروند و ساقی پیداکند
اما برای تهیه بی تی کافیست سری به سوپر مارکت محله مان یا حداکثر دست فروشان بزنیم وتنها با 500 تومان خودمان رانابود کنیم!

عوارض و خطرات بی تی پان پراگ:
اعتیاد روانی + اعتیاد جسمانی
کارشناسان و متخصصان براین باورند که این مخدر بی‌صدا و کم‌تر شناخته شده،علاوه بر ایجاد وابستگی و اعتیاد روحی و روانی، به سلول های مغزی،دستگاه تنفسی و قلب و عروق آسیب های جدی فراوانی می‌رساند و موجب، افت تحصيلی گیجی و ازدست دادن تعادل روحی-رفتاری و حرکتی میشود!

همچنین بروز حرکات غیر طبیعی درچشم ها افزایش ضربان قلب،دندان قروچه، لرزش، اختلال درخواب،سرطان روده بزرگ،نارسایی کلیوی، اختلالات رفتاری همراه باپرخاشگری، افزايش فشارخون،تخریب زیبایی و بروز سرطان دهان، حنجره و لثه،ازمهمترين عوارض جسمی و روانی مصرف اين ماده خطرناک بشمارميرود

بی تی ناشناس نزد همه:
فاجعه سنگین تر،ناشناس بودن این محصول، به عنوان مخدر نزد خانواده ها،معلمان، دانش آموزان و مصرف کنندگان است تعجب نکنید، دربسیاری موارد مشاهده شده که فرد خردسال مصرف کننده نمیداند این چیه که مصرف میکندوفکر میکند پاستیل، آدامس و یا امثال این هاست!

نکته تاسف بار دیگر اینکه برابرگزارشات خبرنگاران ما، برخی کودکان دبستانی این ماده را درجلوی چشم پدرومادر وحتی مدیر و معلم خود مصرف میکنند،بی آنکه خود و یا دیگران بدانند این سرطان چیست.!!

خطرناک بودن این ماده زمانی بیشتر به چشم میخورد که کودک بدون اطلاع ازعواقب و عوارض و خطرات این ماده،با قیمتی ارزان و نسبتا راحت آن را تهیه میکند و آنراجهت خوشبو کردن دهان یا لذت بردن استفاده میکند وچون در بسته بندی هایی شیک همانند آدامس، پاستیل و ..است؛ والدین باتصور اینکه بسته‌ای که فرزندشان مصرف میکند پاستیل هست و نه مواد مخدر لذا نگرانی یا ممانعتی به خرج نمیدهند.!
این ماده مخدردرحال آلوده کردن ونابود کردن جوانان، دانشجویان و به ویژه دانش آموزان است و بیش از2سال است که درکشور وارد شده و روند استفاده از آن درحال گسترش است!!

اسامی دیگر پان یا بی تی:
گزارشها از استانهاحاکی ازآن است که این مخدر با نامهای دیگری مثل
پان پراگ، پان اسنفناح، ملبان زبل،راجا، تایتانیک نسوار،پان عربی، چاآیا و ...دربسته بندی های زیبا، شکیل و جذاب باعکس ‌هنرپيشه‌های هندی و پاکستانی به صورت آدامس، پاستيل و پودرهايی باطعم نعناع،پرتقال، لیمو و ...
تحت عنوانهایی چون خوشبو کننده دهان وارد کشور شده که قیمت ارزان و بسته بندی متنوع آن موجب گسترش مصرف این مخدر ناشناخته در بین دانش آموزان خردسال و نوجوان شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
    6 0
    چندتا عکس هم اگه از نمونه های مختلف هم می گذاشتید خوب بود در ضمن چرا این موضوع به این مهمی در تلویزوین و رسانه های تصویری و شنیداری گفنته نمی شود
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
    6 1
    واقعا اگر هست چرا بطور جد از فروشش جلوگیری نمی شود وچرا در صداسیما و اخبار به اطلاع عمموم مردم نمی رسد