در هفت ماهه نخست سال جاری تلفات غرق‌شدگی در کشور 14.2 درصد افزایش یافت. این آمار از 706 فوتی در هفت ماهه سال گذشته به 806 فوتی در هفت ماهه امسال رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سازمان پزشكي قانوني كشور، از كل تلفات غرق شدگي در هفت ماهه امسال ۶۸۴ نفر مرد و ۱۲۲نفر زن بودند. در اين مدت استان هاي خوزستان با ۱۲۳، مازندران با ۹۳و فارس با ۷۰ فوتي بيشترين آمار تلفات غرق‌شدگي را داشته‌اند.

با توجه به اينكه بيشترين آمار تلفات غرق‌شدگي عمدتا در فصل تابستان به ثبت می‌رسد، در تابستان امسال نيز با بيشترين آمار غرق‌شدگي در كشور مواجه بوديم؛ به نحوي كه از ۸۰۶ فوتي غرق‌شدگی در سال جاري ۴۳۱ نفر مربوط به فصل تابستان است كه در مقايسه با تابستان سال گذشته (۳۸۵ فوتي)، رشد ۱۱.۹ درصدي داشته است. بيشترين آمار غرق‌شدگي در هفت ماهه امسال با ۱۵۲ فوتي در تير ماه و كمترين آن با ۷۸ فوتي در مهر ماه گزارش شده است.

بر اساس آمارهاي موجود همواره بيشرين آمار غرق‌شدگي مربوط به رودخانه است. در هفت ماهه امسال نيز رودخانه در صدر آمار تلفات غرق‌شدگي قرار دارند. در اين مدت ۲۴۴ نفر شامل ۲۱۱ مرد و ۳۳ زن بر اثر غرق‌شدگي در رودخانه‌ها جان خود را از دست دادند كه اين آمار ۳۰.۳ درصد از كل تلفات غرق‌شدگي در هفت ماهه امسال است.

پس از رودخانه، دريا با ۱۳۱ فوتي در رتبه بعدي آمار تلفات غرق‌شدگی قرار می‌گيرد. از اين ۱۳۱ نفر ۱۱۸ نفر در محدوده خارج از طرح و ۱۳ نفر در محدوده‌های مجاز جان باخته‌اند. استخرهای كشاورزي با ۸۳ ، كانال با ۷۱، درياچه مصنوعی و سد با ۶۴، استخر شنا با ۵۳، چاه با ۲۸، حوض و حوضچه با ۲۳، درياچه طبيعي با ۱۰و ساير مكان‌ها با ۹۹ فوتي به ترتيب در رتبه‌های بعدی آمار تلفات غرق‌شدگی قرار دارند.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =