«خبرجنوب» نوشت: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بدهی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی شیراز به 1000 میلیارد تومان رسید که این مبلغ بالا، گردش بیمارستان ها و داروخانه ها را در فارس با مشکلاتی رو به رو کرده است.

دكتر حسين نيك نهاد افزود: 35 درصد اين ميزان مربوط به داروخانه و تجهيزات بيمارستاني است و تاخير در پرداخت ها به دانشگاه بيش از يكسال و در مورد داروخانه ها در فارس به 7 تا 8 ماه مي رسد به نحوي كه مبلغ بدهي سازمان هاي بيمه گر روز به روز در حال افزايش است.
وي يادآور شد: به همين دليل بودجه عمده ترين مشكل فعلي است و وقتي بيمه ها پول داروخانه ها و بيمارستان ها را ندهند، آنها نيز براي تامين دارو، تجهيزات و اقلام مورد نياز با مسايل بسياري مواجه مي شوند.
اين مقام مسئول دانشگاه علوم پزشكي شيراز يادآور شد: در شرايط فعلي با كمبود دارو رو به رو نيستيم اما تامين دارو از سوي داروخانه ها و ساير مراكز سخت شده و شركت هاي واردكننده نيز در قبال اقلام پول مي خواهند.
دكتر نيك نهاد در ادامه گفت: با وجود مسايل موجود، مردم در صورت برخورد با كميابي دارو، براي تهيه آن در تمامي ساعات شبانه روز ميتوانند با شماره 1490 تماس بگيرند تا اطلاعات مربوط به داروخانه اي كه قلم مورد نياز در آن وجود دارد به بيمار داده شود.
وي افزود: مردم به منظور مشاوره هاي دارويي هم مي توانند با شماره 1819 تماس بگيرند تا درخصوص مباحث مربوط به تداخلات دارويي، مسموميت ها، عوارض دارو و موارد مشابه از 8 صبح تا 20 شب راهنمايي شوند.
دكتر نيك نهاد يادآور شد: بيشترين تماس ها با سامانه 1490 سازمان غذا و دارو مربوط به عوارضي است كه پس از مصرف داروها در افراد بروز مي يابد؛ همچنين اينكه يك داروي كمياب را از كجا تامين كنند در صدر تماس هاي مردمي قرار دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =