میزان نوشت:

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که جابجایی حدود 2 هزار اصله درختان غرب بوستان جنگلی چیتگر به منظور توسعه بزرگراه حکیم 50 درصد شانس موفقیت دارد، گفت: مهم ترین موضوع نهادینه کردن فرهنگ احترام به محیط زیست و پاسداشت درخت است.

محمد حقانی در بازدید میدانی از عملیات جایجایی درختان در ضلع غربی بوستان جنگلی چیتگر به منظور توسعه بزرگراه حکیم با اشاره به حساسیت کارشناسان قدیمی فضای سبز در جابجایی این درختان گفت: با در نظر گرفتن شرایط موجود این درختان به احتمال 50 درصد دوباره سبز می شوند.
او همچنین به قطع 12 هزار اصله درخت در لویزان برای امتداد بزرگراه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: این موضوع حتی منجر به شکایت نزد مراجع قضائی شد. اما در منطقه 22 برای جابجایی و نه قطع این درختان اقدام شده است.

حقانی با اشاره به چهار تپه شاخص تهران از جمله عباس آباد، لویزان، بوستان پردیسان و چیتگر گفت: این تپه ها با دوراندیشی که از گذشته وجود داشته درختکاری و به عنوان کمربند سبز تهران مطرح شد. در حال حاضر مجموعه مساحت این سه بوستان حدود 3 هزار و 500 هکتار تا 4 هزار هکتار است.

او با بیان این که در این تپه ها از سال 1368 تا 1382 حدود 20 هزار هکتار جنگل دست کاشت ایجاد شد، گفت: از سال 82 تا کنون نیز این عدد به 36 هزار هکتار رسیده است این در حالی است که عدد جنگل کاری پیش از انقلاب حدود 4 هزار هکتار بود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تکمیل کمربند سبز شهر تهران بر اساس طرح های جامع و تفصیلی این عدد باید به 48 هزار هکتار برسد. در همین راستا شهرداری امسال به دنبال کاشت 2 هزار هکتار درختکاری است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    2 0
    خب اونوقت شما کجا بودید که قطع شد؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    11 1
    شهرداری تهران ده هزار تا قطع میکنه بعد دو هزار تا میکاره۰۰۰ شمارش معکوس برای خشکاندن تهران شروع شده است
  • naseق A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    4 0
    درچند روز گذشته جهت انجام و تکمیل پروژه اتوبان حکیم رسالت در انتهای پارک چیتگر تقاطع آزاد شهر و پیکان شهر بعد نصب نبر های بزرگ تبلیغاتی بر روی درختان در دو یا سه شب متوالی اقادام به قطع تعداد بسیار زیادی از درختان نموده اند . محل دقیق هزار متر بعد پایان تونل حکیم بعد از دریاچه چیتگر.
  • حامی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    3 0
    تنها چیزی که توی ایران چه مسئولین چه مردم به اون اهمیت نمیدن و ارزشی براشون نداره ولی در واقع با توجه به شرایط آب و هوایی کشورمون از همه چی مهمتره فضای سبز و محیط زیسته،همه فقط حرف میزنن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    7 0
    وظیفه کمیته جلوگیری از اینجور کاراست یا وایسه قطع شدن درختارو ببینه بعد خبرشو اعلام کنه؟ خسته نباشین خدا قوت
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    4 0
    خیلی هوای شهر سالمه درختان نیز قطع میشوند درختانی که برای آلودگی میتواند بسیار مفید باشد 11111 به این میگن مدیریت اصولی وحرفه ایی
  • سیا IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    3 0
    پس وضیفه شما شورای شهری ها چیست؟ شهرداری زیر نظر شماست، پس با رضایت شما اینکار را کرده است و ادامه خواهد داد.
  • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    3 5
    به نظر من برای ساختن اتوبانی به ان بزرگی که مردم راحتر حر کت کنند هیچ اشکالی ندارد ولی باغها که توسط سود جویان تخریب می شود خیلی اشکال دارد دیگر جلو ساخت وساز مخصوصا در شمال تهران را بگیرید
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    2 0
    به حق این درختان نفس بیماران وبچه های اسمی وبی نفس ما خدا قطعتون کنه از دنیا
  • شهروند طهران IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    2 0
    تهران شهری بدون امید است. بزودی آنقدر آمار سرطان و بیماری های پارازیت زا زیاد می شود که تمام کسانی که در سنین بالای 50 سال هستند اگر دوست دارنند 10 سال بیشتر عمر کنند بهتر است از این شهر فرار کنند و قیمت ملک از ثلث هم کمتر می شود