در دولت تدبیر و امید ٦٥ پروژه آب‌رسانی روستایی افتتاح شد

مدیر عامل شرکت آبفار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به روستاها و به خصوص آب رسانی روستایی دارد گفت: از میزان تخصیص توسعه ملی، ٣٨١ میلیارد ریال برای مجتمع آب رسانی به استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،فيض الله پاسره در تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید با خبرنگاران گفت: با اين ميزان اعتبار ١٨ مجتمع آب رساني روستايي و٧ پروژه تك روستايي جهت آب رساني به به ٤٧٣ روستا با پوشش قريب ١٠٧ هزار نفر از اين خدمات بهره مند مي شوند.

پاسره در ادامه افزود: در دولت تدبير و اميد ٦٥ پروژه آب رساني روستايي با اعتباري بالغ بر ٢٤٠ ميليارد ريال در استان افتتاح شد.

وي گفت: در ابتداي دولت تدبير و اميد شاخص بهره مندي از آب شرب در روستاهاي استان حدود ٦٨ درصد بود كه در حال حاضر اين رقم به ٧٣،١٥ درصد افزايش پيدا كرده است.

وي اضافه کرد: از تعداد هزار و ٦٧٦ روستا در استان، نزار و ٤٧٠ روستا داراي تاسيسات آب رساني و همچنين ٢٠٦ روستا فاقد تاسيسات آب رساني در استان وجود دارد كه تنها ٦ روستاي بالاي ٢٠ خانوار در مجتمع هاي آب رساني از آب شرب برخوردار خواهند شد.

مدير عامل آب و فاضلاب روستايي استان كهگيلويه و بويراحمد تاكيد كرد: ١٠٠ پروژه فعال آب رساني روستايي با اعتباري بالغ بر هزار و ١٢٣ ميليارد ريال در استان عملياتي شده است كه ٦٠٠ كيلومتر خط انتقال و شبكه توزيع و قريب به ٢٢ هزار متر مكعب مخزن و نيز ٨ حلقه چاه از مشخصات اين پروژه هاست.

فيض الله پاسره با تاكيد بر سالم سازي آب براي نخستين بار در دولت تدبير و اميد در استان افزود: در راستاي سالم سازي آب ١٦ دستگاه الكتروليز نمك طعام با اعتبار بالغ بر ٦٠٠ ميليون تومان در ١٧٦روستا ارائه شد. پاسره گفت: مجهزترين آزمايشگاه آب سالم نيز با اعتبار بالغ بر٧٠٠ ميليون تومان افتتاح مواهد شد.

وي در پايان گفت: برون سازي خدمات و نيروها نيز بخشي از ابدامات ٤ ساله اخير در راستاي افزايش نظارت ها و بهبود كيفيت خدمات ، افزايش سرعت كار و كوچك سازي شركت بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =