در سالجاری ۱.۵ تن انواع مواد مخدر در همدان کشف شد

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 29 باند تهیه و توزیع مواد مخدر امسال در همدان متلاشی شده و 2 هزار 900 قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سردار حاجی محمد مهدیان نسب، که پیش از ظهر امروز در همایش کلانتری و پاسگاه ها (کوپ) انتظامی این استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: 1.5 تن انواع مواد مخدر امسال در همدان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 43 درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه طرح جمع آوری معتادان در 29 نقطه استان در حال اجرا است گفت: در سالجاری 363معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز ماده 15 و 16 معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه با اشاره به شناسایی 400 سایت مجرمانه در سالجاری، خاطرنشان کرد: با تلاش و همت عوامل پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) 50 مجرم فعال در فضای مجازی، امسال در این استان دستگیر شدند.

وی افزود: در این راستا 50 پرونده که بیشتر آنها مربوط به مزاحمت اینترنتی و برداشت های غیرمجاز از حساب اشخاص بوده تشکیل شده و 50 متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مهدیان نسب با بیان اینکه عوامل انتظامی این استان بیش از یک هزار و 340 طرح در حوزه پیشگیری، مقابله و مهار اجرایی کرده اند اظهار داشت: میزان تماس های عملیاتی نسبت به سال گذشته 56 درصد افزایش داشته است که این آمار گویای اعتماد مردم به عوامل انتظامی است.

فرمانده انتظامی همدان افزود: 45 عملیات توسط عوامل پلیس آگاهی برای کشف کالای قاچاق انجام شده و به تازگی بزرگترین محموله داروی متادون قاچاق در بهار کشف شد.

سردار مهدیان نسب اضافه کرد: همچنین در سال جاری 48 باند قاچاق کالا در همدان منهدم شده که 22 فقره از پرونده تشکیل شده برای این افراد بالای یک میلیارد ریال است.

وی دستگیری 91 سارق حرفه ای، کاهش پنج درصدی سوانح فوتی و 14 درصدی جانباختگان، مجهز بودن 30 کلانتری و پاسگاه این استان به مرکز مشاوره، نوسازی و بهسازی 29 پاسگاه و کلانتری، استاندارد سازی تحت نظرگاه ها را از دیگر اقدامات انتظامی همدان برشمرد.

سردار معصوم بیگی، جانشين پليس پيشگيری ناجا نیز در جريان این همايش گفت: به زودی لباس نيروهای انتظامی به دوربين مجهز می شود.

به گفته وی اين طرح به نام «دوربين البسه» ابتدا در استان تهران به اجرا در می آيد و دوربين نصب شده روی لباس، تمامی اقدامات مأمور کلانتری را به طور مستمر ثبت و ضبط مي کند.

وی خاطرنشان کرد: با اين کار، پيگيری شکايات مردم از مأموران به خاطر رفتار نادرست آنها ساده تر خواهد شد.

 

لازم به ذکر است، در این آیین که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان و جانشین پلیس پیشگیری ناجا برگزار شد از کتاب طرح تحول کوپ (کلانتری و پاسگاه ها) رونمایی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =