پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران از صبح امروز در هتل آنا ارومیه آغاز شد.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، پانزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران از صبح امروز در هتل آنا ارومیه آغاز شد.

نگرش بیمه باید بسمت اراده خدمت باشد
محمد جواد کبیر مدیرعامل بیمه سلامت گفت: از ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در حاشیه شهرها، ۸۳ درصد بیمه همگانی هستند ضمن اینکه ۲۲ میلیون جمعیت بیمه شده روستایی در کشور وجود دارد.
وی بابیان اینكه باید كارایی و بهره وری به عنوان برون ده اصلی سرلوحه كار در بیمه سلامت باشد خاطر نشان کرد: پایداری نظام ارایه خدمات مستلزم پایداری منابع است ضمن اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور ۲۱ هزار تخت با بیش از ۸هزار نیروی متخصص و ۷هزار پزشك طی سه سال گذشته به حوزه سلامت كشور وارد شده شده است.

مدیرعامل بیمه سلامت اضافه کرد: نگرش بیمه باید به سمت ارایه خدمت هدایت شود و باپویایی همه اعضای ادارات بیمه باعث تقویت و افزایش اثربخشی آن می شود.

صدور بیش از یک میلیون دفترچه بیمه سلامت در آذربایجان غربی
نادر نانبخش مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۴۳ هزار جلد دفترچه صادر شده است ضمن اینکه از یك هزار و ۴۲۰ موسسه در استان، یك هزار و ۲۸۴ یعنی ۹۱ درصد با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.
وی با بیان اینكه ۱۷۴ مركز بهداشتی درمانی با ۳۴۴ پزشك عمومی و ۵۲ ماما تحت پوشش بیمه روستایی ارایه خدمات می دهند خاطر نشان کرد: از ۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۲میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند که رتبه استان آذربایجان غربی در سطح کشور از لحاظ درصد تحت پوشش بیمه رتبه ۱۰ و از  لحاظ تعداد بیمه شدگان رتبه ۷ كشور را كسب كرده است.
وی به هزینه های درمانی بیمه شدگان آذربایجان غربی در سال گذشته هم اشاره و افزود: سال گذشته ۵۶۵ میلیارد تومان هزینه بیمه شدگان استان بوده كه این رقم در بخش دولتی ۴۳۷ میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی تصریح کرد: هزینه های سطح یك روستایی در استان بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان است که از این میزان هزینه پرسنلی بیش از ۵۹ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان و هزینه های غیرپرسنلی بیش از ۴۹ میلیارد تومان است.

عکاس: سالار ملکی

 

48

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =