۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

ایرنا نوشت: سفیر روسیه در کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با اقدامات خود کره شمالی را تحریک به انجام اعمال متقابل می کند.

آندره دنیسوف سفیر روسیه در پیونگ یانگ اظهار کرد: نیروهای نظامی آمریکا با فشار بر کره شمالی این کشور را وادار به انجام اقدامات متقابل می کنند.

خبرگزاری ایتارتاس روز یکشنبه به نقل از سخنان سفیر روسیه نوشت: فشار نظامی آمریکا، کره شمالی را مجبور می کند پاسخ دهد و از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ این کشور تاکنون 9 موشک پرتاب کرده است.

دیپلمات روس خاطرنشان کرد: مسکو خواهان ازسرگیری روند حل و فصل مساله هسته ای شبه جزیره کره و نخست مذاکرات شش جانبه است.

مذاکرات شش جانبه کره شمالی و پنج کشور آمریکا، ژاپن، روسیه، چین و کره جنوبی دسامبر سال 2008 در پی آزمایش اتمی کره شمالی متوقف شد و تلاش ها برای انجام دوباره این نشست ها بی نتیجه مانده است.

کره شمالی سال 2005 خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و سال های 2006، 2009، 2013و 2016 هم آزمایش هسته ای انجام داد.

سفیر روسیه در پیونگ یانگ همچنین گفت که مواضع مسکو و پکن در مورد برنامه هسته ای کره شمالی نزدیک است و از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم ها حمایت می کنند.

وی افزود: دو کشور هیچگاه از برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی حمایت نمی کنند، ما این برنامه ها را محکوم می کنیم، زیرا نه فقط تهدیدآمیز است، بلکه تا حدودی آمریکا را برای گسترش توانمندی دفاعی خود در منطقه که توان تهاجمی دارد، تحریک می کند.
آخرین آزمایش موشکی کره شمالی بامداد دیروز (شنبه) به وقت محلی انجام گرفت و موشک میان برد بالستیک از استان پیون گان جنوبی شلیک شد که به گزارش رسانه ها ناموفق بود و موشک در دریا سقوط کرد.

پرتاب این موشک بالستیک چند ساعت پس از درخواست رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا از سازمان ملل برای متوقف کردن برنامه های هسته ای کره شمالی و تحت فشار قرار دادن این کشور صورت گرفت.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =