معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی تا چهار سال آینده به ۲۰۰ میلیون تن افزایش می‌ یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، محمد سعید نژاد در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بندر شهید رجایی بندرعباس افزود: این ظرفیت دو برابر ظرفیت کنونی این بندر است.

وی ادامه داد: درمرحله سوم توسعه این بندر سه اسکله صادرات مواد نفتی در این بندر ساخته می ‌شود.

وی گفت: تمرکز وزارت راه و شهر سازی بر انتقال کالا به وسیله شبکه ریلی از بندر شهید رجایی است تا با توسعه حمل و نقل ریلی کالا در مسیر جنوب به شمال بر سرعت و کیفیت حمل و نقل کالا افزوده شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: بندر شهید رجایی محور توسعه دریا محور اقتصاد کشور در برنامه ششم است.

محمد رضا رضایی افزود: انتخاب بندر شهید رجایی در اولین سفر دوره‌ای اعضای کمیسیون عمران به بنادر کشور به لحاظ اهمیت این بندر در بحث ترانزیت، ترانشیب و قرار گرفتن در یکی از نقاط استراتژیک دنیا است.

رییس کمیته بندری و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس نیز در این بازدید گفت: معتقدیم اگر دولت در بندر شهید رجایی سرمایه گذاری های بیشتری انجام دهد، نه تنها استان هرمزگان بلکه کل کشور می تواند از منافع آن بهره مند شود و وابستگی اقتصاد کشور به نفت کاهش یابد.

حسین هاشمی تختی با اشاره به اهمیت منطقه ای و بین المللی بندر شهید رجایی گفت: این بندر می توان به بندر هاب منطقه تبدیل شود.

هاشمی تختی همچنین خواستار توسعه بنادر کوچک منطقه همچون بندر لنگه و جاسک به موازات توسعه بندر شهید رجایی به عنوان بندر اصلی کشور شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس اظهار داشت: در بحث تفکیک وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد وزارت بنادر و دریانوردی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است که می‌تواند توسعه بنادر و افزایش درآمد کشور از بنادر و دریانوردی را بدنبال داشته باشد.

وی افزود: اعضای کمیسیون عمران بدنبال تعامل با دولت و سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه بنادر و رونق اقتصادی دریا محور هستند.

مدیر کل بنادر و دریاوردی هرمزگان نیز در این بازدید گفت: ظرفیت کنونی بندر شهید رجایی ۱۰۰ میلیون تن ا. و ۷ و نیم میلیون کانتینر است و با اتمام مرحله سه بندر شهید رجایی در چهار سال آینده ظرفیت بندر به ۸ میلیون کانتینر افزایش می‌یابد.

اله مراد عفیفی پور افزود: اکنون ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا در بنادر کشور ۲۰۰ میلیون تن است که نیمی از آن در بندرشهید رجایی است.

رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس با همراهی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در سفر به هرمزگان از مجتمع بندری شهید رجایی در بندرعباس بازدید کردند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =