نخستین همایش حسابداری مدیریت شمالغرب کشور در تبریز آغاز به کار کرد

نخستین همایش حسابداری مدیریت شمالغرب کشور توسط انجمن حسابداران خبره ایران صبح امروز در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، امیر ابراهیم زاده، دبیر علمی همایش حسابداری مدیریت، با تشریح محورهای همایش حسابداری مدیریت، گفت: این همایش از دو بخش تشکیل شده که در بخش اول کارگاه آموزشی و در بخش دوم نحوه پیاده سازی بهایابی بر مبنای فعالیت ABC در شرکتهای صنعتی برگزار می شود.
وی افزود: برای برگزاری بخش اول سمینار، خصوصیات این حرفه را در تبریز بررسی و سعی کردیم به سمت نیازسنجی در حوزه صنعت رفته و در زمینه بهای تمام شده و موضوع حسابداری کمک کنیم.
ابراهیم زاده، خاطرنشان کرد: بهای تمام شده زیرمجموعه ای از حسابداری مدیریت است که کمک می کند برای مدیریت تصمیم سازی کنیم و با محاسبه درست مدیران ما می توانند بهتر تصمیم بگیرند.
وی تصریح کرد: ارایه اطلاعات غلط به تصمیم گیری نادرست منجر می شد، که قابل اتکا نیست، واهی بوده و تاثیر سوء در جریان اداره کشور دارد.
وی با تاکید بر اینکه، استانداردهای بین‌المللی در شفاف سازی قوانین این حرفه حساسیت بسیار بالایی دارند، گفت: خوشبختانه با وضع قوانین جدید و آگاهی مدیران و حسابداران به این سمت می رویم که استفاده از قوانین و صنایع به نفع صنایع و دولت است.
عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران خاطرنشان کرد: در انجمن ما عنوان حسابدار مدیریت خبره را اعطا می کنیم و این عنوان به کسانی اعطا می شود که توانایی بهره ور کردن گزارشات حسابداری را دارند.
وی با بیان اینکه صدا و سیما در حق ما جفا کرده و نتوانستیم وجهه خوبی ارایه دهیم، افزود: رشته حسابداری یکی از پرجمعیت ترین رشته های کشور بوده و به دلیل این رشد بیکاری بیشتر روبور است.
دبیر علمی همایش حسابداری مدیریت، با بیان اینکه متاسفانه حسابداری در جامعه مغفول واقع شده، اذعان داشت: می خواهیم اصحاب رسانه به ما کمک کنند تا جایگاه واقعی و تاثیرگذار این حرفه را در صنعت و اقتصاد کشور به درستی معرفی کنیم، توقع ما از رسانه ها این است که اطلاع رسانی شفاف در مورد جایگاه حسابداری انجام دهند.
امیر ابراهیم زاده، با بیان اینکه برای همه بنگاههای اقتصادی در هر سایزی بهای تمام شده مهم خواهد بود، گفت: این همایش بسیار کاربردی است و دعوت می کنیم که فعالان حوزه صنعت حضور پیدا کنند.
وی درخصوص احتمال تاسیس شعبه انجمن حسابداران خبره ایران در تبریز، گفت: علاقمندیم که بتوانیم پایگاهی داشته باشیم و بتوانیم همکاران و دوستانمان را حمایت و اعضای بالایی جذب کنیم، معتقدیم باید تمام فعالان این حرفه را در حوزه های مختلف آپدیت کنیم.
دبیر علمی همایش حسابداری مدیریت، خاطرنشان کرد: فعالیت این انجمن را در تبریز با حسابداری مدیریت شروع کردیم، ولی سعی می کنیم با نیازسنجی های صورت گرفته کارهای موثر بیشتری در این منطقه انجام دهیم.
نسیم دوستی، مدیرعامل موسسه همراهان کار و نوآوری (کارنو) نیز، اظهار داشت: این موسسه با بررسی و نیازسنجی در شهرهای مختلف کشور اقدام به برگزاری همایش و سمینارهای مرتبط می کند که در آذربایجان شرقی احساس نیاز کردیم که به این موضوع در سطح آموزش حرفه ای پرداخت نشده است.
دوستی حسابداری را قلب یک شرکت دانست که ضعف حسابدار می تواند به شکست و عملکرد نامناسب شرکت منجر شود و افزود: این تشکل انجمن علمی و حرفه ای است، سمینار ما برحسب نیازسنجی در منطقه و برحسب آموزشهای مورد نیاز انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در دانشگاهها به آموزش حرفه ای بها داده نمی شود، گفت: سعی داریم برای ارتقا آموزش حرفه ای استان به سمت شفاف سازی قوانین و آموزش تخصصی پیش برویم تا باری از دوش صنعت برداشته شود.
گفتنی است، نخستین همایش حسابداری مدیریت در سه محور مروری بر هزینه یابی، هزینه یابی بر مبنای فعالیت و گزارشگری یکپارچه با حضور و سخنرانی اساتید بزرگ این رشته عزیز عالی ور، امیر ابراهیم زاده، هنگامه مقدس پور و صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز صبح امروز در تالار صدرا آغاز به کار کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =