۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

میزان به نقل از رییس سازمان هواپیمایی کشوری نوشت: با ابلاغ دستورالعمل حقوق مسافر سطح خدمات را بهبود بخشیده‌ایم این در حالی است که در سال قبل تعداد مسافران خطوط هوایی ایران ۱۹ درصد رشد داشته است.

علی عابدزاده در نشست خبری در محل دومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل و صنایع وابسته بیان کرد: صنعت حمل و نقل ایران با وجود تمام محدودیت‌های موجود به حرکت خود ادامه داده و مسائلی که درباره ورود هواپیماهای جدید به ایران مطرح می‌شود قابلیت مدیریت خواهد داشت و ما طبق قرارداد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

به گفته وی، ایران انتظار دارد تا پایان سال جاری شمسی هشت هواپیمای جدید دیگر نیز به ناوگان کشور اضافه شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که سازمان هواپیمایی نظارت خود را در فعالیت شرکت‌های هواپیمایی ادامه داده، توضیح داد: ما در طول این مدت از یک سو افزایش سرمایه شرکت‌های هواپیمایی را پیگیری کرده‌ایم و از سوی دیگر با ابلاغ دستورالعمل حقوق مسافر سطح خدمات را بهبود بخشیده‌ایم این در حالی است که در سال قبل تعداد مسافران خطوط هوایی ایران ۱۹ درصد رشد داشته است.

عابدزاده ادامه داد: البته این تمام ظرفیت ما نیست و باید با استفاده از بهترین شرایط اوضاع را برای بهبود شاخص‌های کیفی صنعت هوایی بهبود بخشید. این در حالی است که ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید و حتی پیش از آن تلاش زیادی برای توقف فروش هواپیما به ایران داشت، اما تاکنون نه تنها این اتفاق نیفتاده که حتی مذاکرات ما ادامه داشته و هفته قبل نیز نمایندگان بوئینگ در ایران حضور یافتند.

وی درباره آخرین وضعیت تاسیس شرکت‌های هواپیمایی‌ جدید در ایران نیز خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی موافقت اصولی خود را برای تاسیس ۱۰ ایرلاین جدید اعلام کرده است و امیدواریم دو شرکت از این ایرلاین‌ها فعالیت خود را تا پایان سال آغاز کنند. تمام این ایرلاین‌های جدید کفایت سرمایه لازم برای ورود به عرصه هوایی را به دست آوردند و دیگر ایرلاین‌ها نیز در این راستا اقدامات قابل توجهی داشته‌اند.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =