ایلنا نوشت: نماینده مردم تهران گفت: اگر بخواهیم به طور طبیعی عملکرد خودمان را بررسی کنیم ما در دهه ۹۰ براساس اخلاق و عقلانیت و ترجیح منافع ملی گام برداشتیم این مولفه‌ها در ذات اصلاحات است.

محمدرضا عارف در همایش ستاد زنان انتخابات روحانی با عنوان کمپین بانوی اردیبهشت با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که با ابتکار زنان عزیزمان که در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در مواقع لزوم افتخارآفرینی می‌کنند حضور داریم. از همه شما خواهران عزیز تشکر صمیمانه دارم فرصت نیست که نگاه خودم و جریان اصلاحات را در ارتباط با جایگاه شما بیان کنم.

او ادامه داد: مگر می‌شود از رویدادهای ملی نام برد و نقش ممتاز و برجسته زنان را که مستقیم و غیرمستقیم در آن حضور داشتند را انکار کرد.

عارف در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامی و نقش زنان در آن اظهار داشت: شما زنان در تشویق مردان و پسران خود نقشی مساوی در این انقلاب داشته‌اید شاید بتوان گفت که ۷۵ درصد این نقش برعهده شما بوده ۵۰ درصد سهم حضور خودتان و ۲۵ درصد برای تشویق مردانتان.

او خاطرنشان کرد: حتما این مسیر بدون شعور و تدبیر و تعهد شما بانوان میسر نمی‌شد امیدوارم در ۲۹ اردیبهشت نیز این مسیر ادامه یابد.

نماینده مردم تهران در ادامه با اشاره به گفتمان اصلاحات و نقش زنان گفت: ما در اتاق‌های فکرمان نقش برجسته و ممتازی در خصوص زنان با تفکر اصلاح‌طلبی در نظر گرفته‌ایم.

او در ادامه افزود: در شب تولد امام حسین (ع) قرار داریم امیدوارم که سرور شهیدان الگوی همه ما باشد.

عارف با اشاره به تفکر اصلاحات و نقش آن در رویدادهای دهه ۹۰ گفت: اگر بخواهیم به طور طبیعی عملکرد خودمان را بررسی کنیم ما در دهه ۹۰ براساس اخلاق و عقلانیت و ترجیح منافع ملی گام برداشتیم این مولفه‌ها در ذات اصلاحات است.

او با یادآوری سال ۹۲ و انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور با بیان اینکه گام اول را به درستی برداشتیم، اظهار داشت: درخرداد ۹۲ گام درستی برداشتیم شاید خیلی‌ها تصور نمی‌کردند در آن سال ما به فردی رای بدهیم که از نظر تشکیلاتی جزو گفتمان اصلاحات نباشد اما براساس همان ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی تصمیم درست را گرفتیم که انصافا مورد استقبال مردم قرار گرفت .

عارف در ادامه تاکید کرد: استقبال مردم در سال ۹۲ باعث شد که گام دوم ما در اسفند ۹۴ به همراه همان مردم استوارتر برداشته شود واقعیت این است که ما فکر نمی‌کردیم در تهران لیست امید به طور کامل رای بیاورد و یا در این اندیشه بودیم که لیست مجلس خبرگان به بیش از ۱۰ یا ۱۱ نفر نرسد اما مشاهده کردیم که هر دو لیست رای آوردند و این هم به خاطر اعتماد مردم بود .

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد درست در گام اول باعث شد که گام‌های بعدی به خوبی برداشته شود، گفت: گام‌های اول و دوم با عقلانیت و تدبیر برداشته شد. اکنون در آستانه انتخابات مهمی هستیم انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که باید گام سوم را استوارتر برداریم. ما این مسیر را با عقلانیت و خرد جمعی که در شورای عالی سیاست‌گذاری مطرح شد برداشتیم.

او در ادامه تصریح کرد: وحدت اصلاحات نشان داد که یک مرجع واحد در سیاست‌گذاری می‌تواند ادامه این مسیر را حفظ کند ما با دولت برآمده از اصلاحات روبرو بودیم که انصافا عملکردش در جهت گفتمان اصلاحات بود. هرچند که این وابستگی برای ما اصل نبود بلکه حاکمیت تفکر اصل بود. تفکر اصلاحات تفکر فردمحور نیست بلکه فرد در خدمت تفکر اصلاحات است.

عارف با بیان اینکه برجام نقش مهمی در برداشتن گام‌های بعدی ما دارد، گفت: سال گذشته در ماه مبارک رمضان در شهرری به خدمت مردم عزیزمان رسیده بودم. آنها برجام را یک دستاورد مهمی دانستند که برایشان عزت و حاکمیت و مقبولیت آورد.ئیس فراکسیون امید مجلس شوارای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف ما ادامه مسیر سال ۹۲ است گفت: با این حال کاندیدای اصلی خود را آقای روحانی میدانیم.

محمدرضا عارف همچنین در حاشیه همایش ستاد امور زنان انتخاباتی حسن روحانی در جمع خبرنگاران در خصوص مناظره روز گذشته اظهار کرد: تا پایان مناظره پیش خواهیم رفت تا ببینیم چه می‌شود و پس از آن تصمیم می‌گیریم.

وی افزود: البته آقای جهانگیری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و از جمله چهره های برجسته دولت یازدهم است اما هدف ما ادامه مسیر سال ۹۲ است.

رئیس مجمع نمایندگان تهران همچنین بیان کرد: با این حال کاندیدای اصلی خود را روحانی میدانیم هر چند که آقای جهانگیری را هم قبول داریم.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    5 165
    دوستان مستقل مجلس و اعتدالگرایان اصولگرا بهتر است تادکتر روحانی از پشت توسط اصلاحات خنجر نخورده و انتخابات به جناح رقیب توسط این مغروران واگذار نشده برای اعتدال ستاد بزنید. به اصلاحات ذره ای اعتبار نیست کاملا از دیروز جوگیر شده اند وجهه دکتر روحانی توسط جهانگیری خدشه دار شد ظاهرا حرافی وخشم قالیباف دستشان را رو کرد.