اسناد همکاری ساخت پنج بیمارستان با حدود دو میلیارد دلار اعتبار از سوی شرکتهای چینی با استفاده از خط اعتباری فاینانس بانکهای این کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امضاء شد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛بر اساس این توافق نامه ها، که به امضای دانش جعفری مشاور عالی اقتصادی وزیر بهداشت و شرکتهای چینی رسید ، بانکهای سی دی بی و اکزیم بانک چین خط اعتباری ساخت این بیمارستان ها را تامین خواهند کرد .

طبق این توافق نامه ها ، دو بیمارستان هزار تخت خوابی در دانشگاه شهید بهشتی ، یک بیمارستان هزار تخت خوابی در دانشگاه علوم پزشکی ایران ، یک بیمارستان ۳۳۰ تخت خوابی و یک بیمارستان ۵۴۰ تختی در دانشگاه علوم پزشکی تهران ساخته خواهد شد .

طبق توافق نامه های امضاء شده این بیمارستان ها ظرف چهار سال به بهره برداری خواهد رسید .

در چین همه پذیرفته اند که طب سنتی و مدرن، مکمل همدیگر هستند

وزیر بهداشت گفت: تجربه و دانش‌ بشری، همیشه قابل آموختن است و هیچ فردی از آموختن، ضرر نکرده و سفر به کره جنوبی و چین نیز برای ما آموزنده بود.

سید حسن هاشمی پس از بازدید از بیمارستان طب سنتی "گوان آن من" پکن، اظهار داشت: بازدید از این بیمارستان، فرصت مناسبی است که دوستان و همکاران ما در حوزه طب سنتی و ایرانی، بتوانند از آن الگوبرداری کنند چراکه در چین، همه پذیرفته اند که طب سنتی و مدرن، مکمل همدیگر هستند.

وزیر بهداشت گفت: طب سنتی، طب جایگزین نیست بلکه مکمل طب مدرن است و طبیعی است که برای بیماران صعب العلاج و بیمارانی که نیاز به جراحی دارند، باید از طب مدرن استفاده کرد و رشد هر یک از آنها، به معنی رد کردن دیگری نیست بلکه در تایید دیگری است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که طرفداران طب مدرن و سنتی در ایران، فرصت را غنیمت شمرده و با سفر به کشورهایی مانند چین و الگوبرداری، از میراث طب سنتی ما که مردم به آن اعتقاد و اقبال دارند، مراقبت کنند.

وزیر بهداشت گفت: طبیبان طب سنتی در چین، حداقل ۲۰ سال تحصیل می کنند و هیچ گاه با اطلاعات کم، اقدامات تشخیصی و درمانی بیماران را انجام نمی دهند البته در چین یک سازمان وجود دارد که پس از گذراندن دوره لیسانس طب سنتی و گذراندن یک دوره آموزشی ۳ ساله، به آنها مدرکی می دهد که می توانند به درمان بیماران بپردازند و در چین شاهد تلفیق طب مدرن و سنتی نیز هستیم.

هاشمی با بیان اینکه طب سنتی چین، ارزآوری زیادی برای این کشور به همراه دارد، افزود: بیمارستان طب سنتی پکن، روزانه ۱۰ هزار نفر مراجعه کننده دارد و در بازدیدی که از یکی از بیمارستانهای مجهز طب نوین چین داشتیم، عنوان شد که این بیمارستان نیز روزانه ۱۷ هزار نفر مراجعه کننده دارد البته خوب است که مدیریت و نظم و انضباط را از آنها یاد بگیریم که چگونه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر را مدیریت می کنند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =