تدبیر گمرک ایران برای تسهیل تردد کامیون های ترانزیتی در مرز دوغارون جواب داد و با پذیرش قبض انبار گمرک دوغارون به عنوان سند توزین از سوی گمرک اسلام قلعه افغانستان بخش عمده ای از مشکلات برطرف شده و تردد کامیون های ترانزیتی با سرعت بهتری انجام می شود.

به گزارش خبرآنلاین،ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در خصوص دلایل ایجاد صف کامیون ها در مرز دوغارون-اسلام قلعه روز گذشته گفته بود که  افزایش حدود ۷۰ درصدی ترانزیت به مقصد افغانستان از طریق گمرک دوغارون در روزهای اخیر ، ضعیف بودن امکانات و زیر ساخت های موجود در گمرک اسلام قلعه افغانستان از جمله کمبود امکانات رفاهی برای رانندگان و کمبود باسکول جهت توزین باعث شده روند پذیرش کامیون ها توسط گمرک اسلام قلعه با مشکلاتی مواجه شود و این موضوع موجب تاخیر در روند پذیرش کامیون ها در مرز دوغارون شده است.

امید جهانخواه با بیان این مطلب تاکید کرد که در تماس فوری دکتر کرباسیان رییس کل گمرک ایران علاوه بر پیگیری ها و هماهنگی های بعمل آمده؛ با پیشنهاد وی در خصوص حل مشکلات پیش آمده به گمرک اسلام قلعه افغانستان جهت تامین باسکول اعلام آمادگی کردیم .
در همین خصوص روز گذشته دکتر کرباسیان رییس کل گمرک ایران علاوه بر ناظر گمرکات خراسان رضوی ؛ علیرضا صدریخواه مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک را هم  به نقطه صفر مرزی فرستاد تا علاوه بر نظارت بر نحوه تردد کامیون های ترانزیتی پیشنهادات طرف ایرانی برای رفع مشکلات را پیگیری نماید که در اولین اقدام جلسه ای فوری شب گذشته با حضور فرماندار،هنگ مرزی، پایانه ها و بخش گذرنامه تشکیل شد.

علیرضا صدریخواه مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک که برای پیگیری میدانی مشکلات و ایجاد تسهیلات در مرز دوغارون حضور دارد در خصوص تازه ترین اقدامات در مرز دوغارون_اسلام قلعه گفت: خوشبختانه پیشنهاد رییس کل گمرک ایران جهت تسهیل در تردد کامیون ها در مرز از سوی طرف افغانستانی و رییس گمرک هرات پذیرفته شد و در مذاکرات با گمرک افغانستان برای تسهیل و تسریع ترانزیت اسناد مشترک به عنوان اسناد طرف مقابل پذیرفته شده و جهت جلوگیری از وقفه و سرعت انجام کار گمرک اسلام قلعه افغانستان قبض باسکول گمرک دوغارون را به عنوان سند تشریفات گمرکی خود پذیرفته و از توزین مجدد خودداری می کند و این اقدام موجب کاهش بخش عمده ای از حجم‌ترافیک کامیون ها در مرز شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت تردد کامیون ها در مرز گفت : با پیگیری های مکرر گمرک ایران ، هماهنگی های مرزی و همکاری هنگ مرزی در حال حاضر کامیون های ترانزیتی در مرز دوغارون_اسلام قلعه با حداکثر سرعت از مرز خارج و مشکل خاصی وجود ندارد. ضمن اینکه ساعت کاری گمرکات افزایش یافته و گمرکات دو طرف از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر و گاها تا ۸ شب خدمات می دهند و پیش بینی می شود ترافیک کامیون ها تا قبل از تعطیلات عید فطر در این مرز به صفر برسد.

صدریخواه در ادامه از همراهی و مساعدت بسیار خوب فرماندهی هنگ مرزی دوغارون برای رفع مشکلات پیش آمده تقدیر و تشکر کرد و گفت: در حال حاضر رییس کل گمرک ایران لحظه به لحظه گزارش وضعیت تردد کامیون ها در مرز را پیگیری می کند و در خصوص مسایل و مشکلات احتمالی راهکارهای لازم را ارایه می دهد. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =