«خبرجنوب» نوشت: قصه دنباله دار تبدیل برخی خیابان های مرکزی شهر شیراز به پیاده راه مربوط به امروز و دیروز نیست و سال هاست که هر روز طرح های جدیدی برای اجرای این ایده مطرح می شود.

در حالي كه اين اقدام در برخي شهرها از جمله رشت كه سال گذشته طولاني ترين پياده راه جهان را به طول بيش از 8 كيلومتر به بهره برداري رساند با موفقيت همراه بوده، در شيراز شاهد هستيم كه برخي خيابان ها براي پياده راه شدن سنگفرش مي شود اما خبري از تبديل آن ها به پياده راه نيست و هنوز جولانگاه خودروهاست كه نمونه هايي از اين موارد را مي توان در محور حافظيه و خيابان انوري ديد كه علي رغم سنگفرش شدن، از تبديل آن ها به پياده راه خبري نيست و حتي اگر تردد خودرو نيز در آن ها صورت نگيرد باز هم مانند بخشي از محور حافظيه كه به ظاهر تبديل به پياده راه شده، به محلي براي پاركينگ خودروهاي ادارات اطراف تبديل مي شو. البته مسئولين شهر، بخش اعظمي از ناكامي شيراز در تبديل بخش هاي مركزي آن به پياده راه را به اعتراض و مخالفت مردم ساكن در اين مناطق و به ويژه كسبه محل مرتبط مي دانند كه به دليل ترس از ركود بازار خود با تبديل اين معابر به پياده راه مخالفت مي كنند، حال آن كه هر چه اين معابر از خودرو خالي باشد و در مقابل جمعيت پياده بيشتر باشند، اين به معناي فروش بيشتر است چرا كه اين مردم و گردشگران هستند كه از آن ها خريد مي كنند نه خودروها.
در اين ميان چند سالي است كه برخي خيابان هاي شهر حداقل براي يك روز هم كه شده، پياده راه بودن را تجربه كرده اند كه با استقبال شهروندان نيز همراه بوده است. در همين ارتباط امروز و فردا خيابان عفيف آباد براي سومين بار متوالي تبديل به پياده راه مي شود و مسير آن به روي اتومبيل ها بسته مي شود تا براي ساعتي هم كه شده اين خيابان بتواند نفسي تازه كند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: براي سومين بار طي سال هاي اخير، خيابان عفيف آباد به مدت دو روز به پياده راه تبديل مي شود تا شهروندان بتوانند از پياده روي در اين خيابان لذت ببرند و دوچرخه سواري و آرامش را در اين خيابان تجربه كنند.
شمس افزود: بر اين اساس با همكاري پليس از ساعت 24 چهارشنبه تا ساعت 24 روز جمعه، جلوي تردد خودروها در اين خيابان گرفته مي شود.
وي ادامه داد: طي اين مدت در اين محور براي شهروندان برنامه هاي متنوعي در حوزه هاي آموزشي و فرهنگي اجرا مي شود.
شمس تصريح كرد: همچنين در كنار تبديل محور عفيف آباد به پياده راه از ساعت 14 امروز (پنجشنبه) نيز محور حافظيه در حد فاصل چهار راه حافظيه تا چهار راه ادبيات تا ساعت 24 روز جمعه مسدود و تبديل به پياده راه مي شود.
وي گفت: با توجه به اهميت پياده روي در سلامت جامعه، از اين پس هر ماه 2 خيابان در شهر شيراز براساس برنامه زمانبندي با همكاري پليس راهور تبديل به پياده راه مي شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز افزود: در همين زمينه و در ادامه اين طرح،‌ هفته آينده نيز محور بولوار رسول اعظم (ص) به مدت دو روز مسدود و تبديل به پياده راه مي شود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =