۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نوشت: در دو روز گذشته هر کیلو مرغ زنده به قیمت 3 هزار و 800 الی 4 هزار تومان به فروش می رسد

عظیم حجت عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به تمهیدات دولت در زمینه کمک به مرغداران گفت:  با توجه به آنکه برخی از واحد های تولیدی از سوخت گازوئیل استفاده می کنند، گازرسانی و تسهیلات لازم در این زمینه از موضوعات مورد توجه دولت است چرا که این امر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های تولید کنندگان دارد.

حجت با اشاره به وام های معوقه تولید کنندگان بیان داشت: در دوسال اخیر به دنبال زیان های پی در پی و کاهش قیمت مرغ و اینکه اکثر مرغداران در آستانه ورشستگی قرار گرفتند و به سیستم بانکی کشور بدهی های معوق دارند، در این میان لازم است که در پی کاهش نقدینگی مرغداران، بانک های کشور  در راستای استمهال وام ها همکاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: تا زمانی که قیمت مرغ به قیمت مصوب برسد؛ عدم توزیع مرغ های منجمد از سوی شرکت پشتیبانی از دیگر موضوعات مورد توجه دولت است و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شده وتنها لازم است که شرکت پشتیبانی همکاری لازم  دراین زمینه را داشته باشد.

عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران با اشاره به مشوق های صادراتی گفت: با توجه به اعتراض مرغداران، موضوع مشوق های صادراتی نسبت به گذشته پررنگ ترو دستورات لازم برای آن صورت گرفته، به طوریکه  به صادرکنندگان با ارائه برگ سبز گمرگی مشوق صادراتی پرداخت  خواهد شد. 

وی در ادامه یادآور شد: از سالیان گذشته تا کنون، برخی افراد اظهار نظرهای غیر کارشناسی مربوط به صنعت داشتند و می توان گفت که این امر تاثیر بسزایی در کاهش مصرف مرغ داشت و به همین خاطر قرار شد برخورد قانونی با ان افراد صورت گیرد.

عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران ادامه داد: اصلاح رویه خرید شرکت پشتیبانی، اصلاح عرضه مرغ در میادین میوه و تره بار و مدیریت تولید می تواند تاثیر بسزایی در کاهش زیان مرغداران داشته باشد.

حجت با اشاره به اینکه قیمت مرغ زنده در دو روز اخیر روند مثبتی را تجربه کرده، گفت: در دو روز گذشته قیمت هر کیلو مرغ زنده 3 هزار و 800 الی 4 هزار تومان است که امیدواریم این افزایش قیمت به مرز 4 هزار و 200 الی 4 هزار و 300 تومان که حداقل هزینه مرغدار را پوشش می دهد، برسد.

وی تصریح کرد: در واقع اگر این موضوعات گام به گام جلو رود و رها نشود، می توان گفت که آینده ای روشن در انتظار صنعت مرغداری خواهد بود.

*** صنعت مرغداری روزگار خوشی ندارد
در این راستا به سراغ یک تولید کننده رفتیم تا از وضعیت آنها با خبر شویم: 
وی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت :با توجه به آنکه مرغداران از چهارشنبه هفته گذشته قرار تجمع و اعتراض در مقابل نهاد ریاست جمهوری را داشتند ، روز به روز قیمت هر کیلو مرغ 100 تومان افزایش می یافت به طوریکه قیمت کمتر از 3 هزار تومان چهارشنبه هفته گذشته، اکنون به مرز 3 هزار و 600 تومان رسیده است.

وی با اشاره به مازاد تولید گفت: اگر مازاد تولید تنها تعیین کننده قیمت مرغ باشد، پس چرا از چهارشنبه هفته گذشته قیمتها روند افزایشی را دربازار تجربه کرده است.

یک تولید کننده با اشاره به زیان مرغداران بیان کرد: دو سالی است که مرغداران وضعیت بهرنجی را تجربه می کنند و می توان گفت طی این مدت صنعت با زیان 3 هزار میلیارد تومانی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه یک برج یارانه از جیب مرغداران پرداخت شده، افزود: عرضه نابهنگام مرغ های منجمد از سوی شرکت پشتیبانی منجر به شکسته شدن قیمت ها و زیان مرغداران شده به طوریکه مسئولان امر قبول دارند که دوسالی است از جیب تولید کنندگان ( معادل یک برج یارانه) یارانه به مصرف کنندگان پرداخت شده است. 

22934

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    2 0
    اوه چه عجیب .