عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه قرار نیست جمنا تشکیلاتی در عرض دیگر تشکبلات اصولگرا باشد در مورد بازگشت ناطق نوری به جبهه اصولگرایان گفت: آقای ناطق نوری به تدریج کنار کشید و نیروهای اصولگرا هم نمی توانستند معطل بمانند.

به گزارش گروه سیاسی خبرآنلاین،"بودن یا نبودن" این مسئله امروز اصولگرایان درمورد جمنا یا همان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است؛ بخشی از تحلیل های سیاسی برا این عقیده است که جمنا نمی تواند محوریت وحدت قرار بگیرد و جریان راست باید بار دیگر جامعتین را محور قرار دهد از سوی دیگر جامعه نو اصولگرایی که قائل به گذار از جامعه سنتی اصولگرایان هستند می خواهند جایگاه جمنا تثبیت و به جای جامعتین نقش آفرینی کند. برای همین است که وقتی صحبت از انحلال جمنا پیش می آید سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد و از اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با کنایه به حرکت های حدادعادل و ولایتی در انتخابات سال ۹۲ به خبرانلاین می گوید جمنا برای یک هماهنگی مداوم به وجود آمد و قرار نیست در عرض تشکل های دیگر قرار بگیرد.

حسینی درباره بازگشت ناطق نوری نیز گفت: او خودش از سال ۸۴ از جامعه اصولگرایان کنار کشید و اصولگرایان نمی توانستند معطل بمانند. 

مشروح گفتگوی خبرآنلاین با این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب را در ادامه بخوایند:

آقای باهنرچندی پیش اظهار نظری داشتند که اصوگرایان باید کاری کنند که  مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم را از آن خود کنند به نظر شما  راهکار اصولگرایان و جمنا برای این منظور چیست؟
یکی از اهداف تشکل های سیاسی و احزاب سیاسی این است که بتوانند در انتخابات موفق باشند؛ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری جبهه مردمی نتوانست به آن هدف اصلی خود دست پیدا کند؛ طبیعی است که بتواند بلافاصله برای آسیب شناسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف و اولویت هایی که باید برای چهارسال آینده در نظر گرفته شود جلساتی شکل دهد.

یکی از ضعف هایی  که اصولگرایان در گذشته داشتند این بود که بعد از انتخابات دچار یک رخوت و رکود می شدند و کاری انجام نمی شد در حالی که وضعیت کشور ایجاب می کرد دائما شرایط تحلیل شود و در این راستا اطلاع رسانی مداوم صورت بگیرد؛ اینگونه نیست که سه ماه به انتخابات مانده پمپاژ اطلاعات شود و دیدگاه هایی را به مردم تحمیل کرد؛ بنابراین باید به مرور زمان  اعلام موضع شود تا افراد قانع شوند که همراهی کنند و باور کنند که یک مجموعه ای می تواند در خدمت مردم باشد که  بیشتر و بهتر از دیگر مجموعه ها می تواند انجام وظیفه کند.

در حال حاضر ما نیاز داریم یک کار جدی صورت بگیرد که در این مسیر هم ساختارها اصلاح و هم برای جذب نیروها تدابیری اندیشیده شود و امیدوارم این کار صورت بگیرد.

زمانی که اصولگرایان به این نتیجه برسد که جمنا باید منحل شود آیا جمنا به این موضوع تن می دهد؟
در گذشته وقتی ساز و کاری در نظر گرفته می شد می گفتند مقطعی است؛ برای مثال یک جمعی با عنوان 5+6 یا 7+ ... تشکیل می شد که مقطعی بود اما در این دوره بنابراین بود که یک حرکت دائمی صورت بگیرد و محدود به انتخابات نشود؛  بله انتخابات مهم است و اولویت دارد اما همه کار جبهه مردمی محدود به انتخابات نیست؛ لذا قرار است این موضوع استمرار داشته باشد و همه نیز این موضوع را پذیرفته اند البته لازمه آن این است که یک بار دیگر با همه شخصیت های موثر،احزاب و تشکل ها رایزنی شود تا آنها این همراهی را داشته باشند قرار نیست جمنا تشکیلاتی در عرض دیگر تشکیلات اصولگرا باشد بلکه قرار است یک هماهنگی ایجاد کند و در عین حال که از جامعه مدرسین و جامعه روحانیت بهره می گیرد و به نوعی در جریان هستند و نظارتشان را مطرح می کنند نظرات بدنه اجتماعی جامعه را هم با حرکت های فراگیری که شکل می گیرد انجام شود.

گفته می شود صحبت هایی میان جریان اصولگرا با آقای ناطق نوری در حال انجام است آیا جمنا هم قرار است وارد بحث و گفت و گو با آقای ناظق شود تا او نیز به این جریان برگردد؟
تا کنون صحبت خاصی در این جلسات نداشتیم و بحثی هم در این رابطه نشده. ممکن است برخی  افراد با نظرات شخصی اقداماتی انجام داده باشند.

اساسا فکر می کنید اصولگرایان به حضور ناطق نوری برای محوریت قرار گرفتن او نیاز دارند ؟
اصولگرایان هیچ گاه به دنبال کنار زدن آقای ناطق نوری نبودند و همواره ایشان را به عنوان یک شخصیت موثر قبول داشتند اما خود ایشان از یک مقطعی کنار کشیدند و گرنه ایشان در راس هماهنگی های نیروهای انقلاب بودند تا سال 84 و حتی مدتی بعد از آن این همراهی را داشتند اما از آن سال خود آقای ناطق نوری به تدریج کنار کشید و خب ناچار نیروهای اصولگرا نمی توانستند معطل بمانند بلکه می بایست با افراد دیگر کار را به پایان می بردند. 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =