ماموران گمرک موفق شدند از داخل خودروهای سواری وارداتی که توسط کامیون های خودرو بر وارد کشور شده بودند کالای قاچاق کشف و ضبط کنند.

به گزارش خبرآنلاین، این کالاها در داخل خودروهای سواری صفر کیلومتر وارداتی از ترکیه و در قسمت های مختلف این خودروها جاسازی و سپس این خودروها از طریق کامیون های خودرو بر وارد کشورمان شده بود که با هوشیاری ماموران گمرک بازرگان کشف و ضبط شد.

بخش عمده کالاهای مکشوفه از داخل این خودروها را نوشابه های انرژی زا تشکیل می دهد. نوشابه انرژی زا در ظرف های فلزی نيم ليتری بسته بندی شده و داخل قسمت های مختلف سواری های وارداتی جاسازی و توسط كاميون های سواری بر ورودی به كشور وارد شده بود . ماموران گمرک بازرگان در این عملیات موفق شدند تعداد ١٨٩٦ بسته انواع نوشابه های انرژی زا را کشف کنند.

کشف روزانه کالاها و انواع مواد مخدر قاچاق در گمرکات در حالی صورت می گیرد که کنترل های گمرکی در گمرک ایران الکترونیکی و هوشمند شده و همزمان با افزایش سه برابری تجهیزات گمرک از جمله ایکس ری های پیشرفته کامیونی ، تعداد سگ های کنترل کننده مواد مخدر و کالا نیز در سال گذشته در گمرکات کشور ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش اقدامات کنترلی گمرک ایران موجب شد تا کشفیات انواع کالای قاچاق در گمرکات سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یابد و گمرک ایران موفق شد بیشترین تعداد کشف مواد مخدر را در میان گمرکات دنیا به خود اختصاص دهد. هم اکنون گمرک ایران رتبه نخست کشف مواد مخدر را در میان گمرکات دنیا و رتبه دوم را در کشف سایر کالاهای قاچاق در اختیار دارد. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =