کارگردان فیلم «تمشک» تاکید کرد موضوع سلامت بخشی جدانشدنی از سینمای اجتماعی این سال‌ها بوده است.

سامان سالور گفت: سینما در همه حوزه های اجتماعی، تاریخی، سیاسی و... می‌تواند اثر گذار باشد. سینما رسانه‌ای فراگیر و مدیومی سرگرم‌کننده است و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می‌تواند بر مخاطب و شکل‌گیری افکار عمومی تاثیر بگذارد.

او افزود: سینما رسانه مدرن، فراگیر و جهانی است و ابزاری بسیار مناسب برای تاثیر گذاری غیر مستقیم بر مخاطب محسوب می‌شود. در سینما قصه‌های بسیاری بدون آنکه شعاری یا آموزشی به نظر برسند توانسته‌اند مردم را در زمینه های مختلف آگاه کنند.

کارگردان فیلم «آمین خواهیم گفت» به اقبال مردم نسبت به برخی از آثار که در حوزه سلامت تولید شده اشاره کرد و گفت: به تعدادی فیلم و سریال می‌توانم اشاره کنم که در زمینه بهداشت و سلامت بوده و به اقبال دست یافته‌اند. البته نقطه مقابل این موضوع هم وجود دارد و برخی از آثاری که در این زمینه تولید شده‌اند آثاری ضعیف و شعاری بوده‌اند که نتوانسته‌اند نظر تماشاگران را به خود جلب کنند.
این کارگردان افزود: سریال «ساعت شنی» به کارگردانی آقای بهرام بهرامیان درباره موضوع سلامت بود . این سریال به خاطر تلخ بودن یا شاید به دلیل جسارتی که در لحن و بیان داستان داشت دچار ممیزی شد و به آن چه مستحقش بود نرسید، در حالی که این نوع سریال‌ها می‌توانند با آگاهی بخشی به مردم تاثیر بسیاری در سلامت روح و جسم افراد جامعه داشته باشند.

او در همین زمینه افزود: سینمای اجتماعی مستقیم با مسایلی مانند اعتیاد، روان درمانی، توجه به سلامت و داستان‌هایی مرتبط با بیماری‌های مختلف در ارتباط است. سال گذشته یکی از همکاران بسیار جوان من فیلم «ابد و یک روز» را در این حوزه ساخت که مورد توجه همه قرار گرفت. این فیلم در قالب داستانی روان و گیرا موضوع اعتیاد را بررسی می‌کرد.

سالور با شاره به فیلم‌های که به عنوان کارگردان در حوزه سلامت ساخته گفت: در «سیزده 59» قصه در رابطه با کاراکتری است که سال‌ها در خواب مصنوعی بوده است و بعد از نزدیک به بیست سال از این خواب برمی‌خیزد و به تشخیص پزشکان نباید تغییرات اجتماعی به یکباره به اطلاع وی رسانده شود. در فیلم «تمشک» هم موضوع سلامت به نوعی دیگر دستمایه تعریف یک قصه شده بود و این فیلم داستانی حول موضوع رحم اجاره‌ای داشت.

این کارگردان جوان در پایان با اشاره به شعار هشتمین جشنواره فرهنگی وزات بهداشت یعنی «سالم زیستن هنر است» گفت: بی‌شک داشتن زندگی سالم هنر است و باید یکی از دغدغه‌های همه افراد جامعه توجه به سلامت جسم و روح باشد و این دغدغه هنرمندان نیز در آثارشان دیده شود.

هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت فروردین ماه 96 در رشته‌های تئاتر، سینما، ادبیات، موسیقی و هنرهای تجسمی در تهران برگزار می‌شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =