۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
رکورد تعویض مفصل در زنجان شکست

برای اولین‌بار در مراکز تامین‌اجتماعی استان زنجان 4 مفصل زانو به صورت همزمان با مفصل مصنوعی در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان تعویض شد.

به گزارش خبرآنلاین ، روابط عمومی مدیریت درمان استان زنجان دکتر ابوالفضل نوری متخصص ارتوپدی این مرکز درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تامین با بیان این‌که هر عمل تعویض مفصل حدود 45 دقیقه تا یک ساعت و 20 دقیقه زمان می‌برد، اظهار کرد: این بیماران آرتروز شدید داشتند و عمل جراحی می‌تواند زندگی‌شان را نجات داده و موجب تحرک بیشتر زانو شود.
این متخصص ارتوپد با تاکید بر این‌که خودداری از عمل تعویض مفصل در آرتروز شدید منتج به اختلال در راه رفتن بیمار می‌شود، ادامه داد: در واقع تعویض مفصل زانو با مفصل طبیعی برای بیمارانی که از آرتروز شدید رنج می‌برند حکم نجات را دارد و بیماران بعد از حدود یک ماه به راحتی می‌توانند از نعمت راه رفتن برخوردار شوند.
وی افزود: عمل تعویض مفصل جزو عمل‌هایی است که به تکنیک بالایی نیاز دارد و تجهیزات و هزینه زیادی می‌طلبد. با این وجود با حمایت و اهتمام مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان و ریاست بیمارستان امام حسین (ع)، این عمل از سه سال پیش در بیمارستان امام حسین (ع) انجام می‌شود.
دکتر نوری تصریح کرد: آرتروز معمولا در سنین بالای 50 سال پیشرفت می‌کند و منجر به زمین‌گیر شدن افراد می‌شود. از این‌رو تعویض مفصل تنها راه درمان به شمار می‌رود.
دکتر مرتضوی رئیس بیمارستان امام حسین (ع) نیز اعلام کرد در این بیمارستان طی سه سال اخیر 100 مفصل طبیعی با مفصل مصنوعی کاملا رایگان بر روی بیماران تعویض شده است و صبح روز پنج‌شنبه 30شهریور ، رکورد تعویض هم‌زمان 4 مفصل در یک روز در این بیمارستان ثبت شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =