ایسنا نوشت:

رییس اداره اورژانس بیمارستانی با اشاره به فرسوده بودن بسیاری از بیمارستانهای کشور، راهکار بهبود این شرایط را تشریح و خبر خوش وزارت بهداشت در این خصوص را اعلام کرد.

دکتر حسن واعظی در مورد شرایط و فضای فیزیکی اورژانس و برنامه‌های اداره اورژانس برای بهبود این فضا گفت: در مورد فضای فیزیکی اورژانس از سال ٨٨ در مرکز مدیریت حوادث و اداره اورژانس بیمارستانی، اورژانس‌های فرسوده و دارای الویت مشخص و بودجه کمی برای بهسازی آنها در نظر گرفته شد.

به گفته واعظی، بر اساس این برنامه تقریبا ١٠ تا ١۵ اورژانس بیمارستانی در کشور برای بهسازی الویت دار و پس از بازدید میدانی از آنها، برای بهسازی تعیین می‌شدند. سپس این تعداد وارد کمیته تخصصی بهسازی که همیشه در مرکز مدیریت حوادث برگزار می‌شود، شده و با همکاری دفتر فنی وزارت بهداشت جلسات مستمری ترتیب داده و بودجه‌ای که برای بهسازی اورژانس‌های کاندید در نظر گرفته شده بود، تخصیص داده می‌شد.

او با اشاره به کم بودن بودجه تعیین شده برای این بهسازی گفت: بعد از انجام کار، پایش‌های لازم صورت می‌گرفت تا مشخص شود که چگونه با این بودجه توانستند اورژانس را بهسازی کنند.

واعظی در ادامه با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت مبنی بر فرسوده بودن بالای ٧٠ درصد بیمارستان‌های کشور، گفت بسیاری از بیمارستان‌های ما در کشور فرسوده هستند و قدمت ساخت آنها به ٣۵ تا ۴٠ سال می‌رسد. از آنجایی ک اورژانس هم قسمتی از بیمارستان است بنابراین نیاز به بهسازی دارد.

رییس اداره اورژانس بیمارستانی با ارایه راهکارهایی در زمینه بهسازی بیمارستان‌های بیشتر، افزود: بهسازی بیمارستان و اورژانس صرفا با بودجه مختصری که در اداره اورژانس بیمارستانی برای این کار وجود دارد قابل تامین و شدنی نیست. خیرین حتما باید در این موضوع دخیل باشند و علاوه بر آن باید یک بودجه اختصاصی حداقل برای یک دوره چهار تا پنج ساله برای بهسازی کل اورژانس‌های نیازمند بهسازی در نظر گرفته شود.

او با تاکید بر لزوم تعیین بودجه برای بهسازی اورژانس‌های کشور به سخنان دکتر آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: خبر خوش در این زمینه درخواست معاون درمان از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای اعلام آمار کلی اورژانس‌های نیازمند بهسازی تا قبل از پایان سال است تا در قالب طرح تحول بتوان این موضوع را در بودجه سال ٩۴ دیده و گام‌های بلندتری در این زمینه در سال جدید برداریم.

واعظی همچنین گفت: امیدوارم با این کار تعداد و درصد اورژانس‌هایی که باید در سال ٩۴ مورد بهسازی قرار گیرند قابل ذکر بوده و بتوانیم در این امر موفق باشیم.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =