ترغیب مردم  طارم به توسعه سیستم های آبیاری نوین

فرماندار شهرستان طارم بر اهمیت توسعه سیستم های آبیاری نوین اشاره کرد و گفت: توسعه سیستم های آبیاری نوین در طارم به صورت قطره ای تحت فشار و کم فشار دنبال می شود و مسئولان مربوطه بایستی مردم را به این امر ترغیب کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛ علی باقری در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان طارم، ضمن تقدیر از روند بهبود مدیریت آب در شهرستان طارم ، از وزارت نیرو و سازمان آب منطقه ای استان جهت رهاسازی آب از سد آیدوقموش میانه در رودخانه قزل حوزه آبریز طارم قدردانی کرد.

وی در ادامه افزود: رهاسازی آب در رودخانه قزل اوزن به جهت منافع اقتصادی بسیار زیادی که برای شهرستان به ارمغان آورد، از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی در شهرستان جلوگیری نمود.

فرماندار طارم سپس با اشاره به کاهش60 درصدی بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: رهاسازی آب در رودخانه قزل اوزن در سال آتی برای شهرستان ضروری است و در صدور عدم رهاسازی طارم با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

مقام عالی دولت در شهرستان از تمامی مسئولین و کشاورزان شهرستانی خواست برای واریز آب بهاء آب رهاسازی شده در سال جاری همکاری نمایند تا در سال آتی مشکل کمبود آب در شهرستان نداشته باشیم.

فرماندار طارم بر اهمیت برنامه ریزی در مدیریت منابع آبی تاکید نموده و عنوان نمود: با برنامه درست در این حوزه می توانیم از بروز بسیاری از مشکلات و تنش های اجتماعی در بین مردم جلوگیری کنیم.

وی بر لزوم مجوز دار نمودن چاه های آبی در شهرستان تاکید کرد و گفت: مجوز دار شدن چاه های آبی امکان نظارت بر آنها را فراهم میکند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =