امام جمعه شهرکرد:یک تشکل فراگیر دغدغه مند در دانشگاه ها فعال شود

ایرنا نوشت : نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر تشکیل یک تشکل فراگیر دغدغه مند در دانشگاه های این استان تاکید کرد.

حجت الاسلام محمد علی نکونام در نشست با استادان ، دانشگاهیان، دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه استان به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه یادآور شد:این تشکل با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه ،به دنبال تحقق آرمان و ارزشهای انقلاب اسلامی در جامعه باشد.
به گفته وی،دانشگاه یک سری نیازمندهای جامعه را ترسیم می کند و حوزه های علمیه نیز بخشی دیگر از این نیازهای جامعه را ترسیم می کنند و هدف و مسیر هر دو باید تربیت نیروی متخصص متعهد و انسان کامل باشد.
وی گفت: اگر علمی که از خارج وارد می شود باعث کمال انسان می شود باید از این علم استفاده کرد اما اگر علمی باعث صدمه دین انسان می شود و به دین افراد صدمه وارد می کند بهتر است این علم وارد نشود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یادآور شد:شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی دارد که گاهی اجرایی نمی شود و این مصوبات باید اجرایی شود و نباید مسائل به سیاست آلوده شود بلکه باید نگاه دلسوزانه به تعهد و تخصص داشت.
نکونام تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها دلسوزانه تاکیداتی در این زمینه داشته اند اما این تاکیدات از سوی مسوولان در دانشگاه ها هنوز محقق نشده است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود:دانشگاه ها و حوزه ها با بهره مندی از ' آتش به اختیار ' برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنند و منتظر مسوولان نباشند.
گفتنی است ، در این نشست جمعی از دانشجویان، استادان و طلاب و مسوولان حوزه های علمیه دغدغه های خود پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه، تشکیل اتاق فکر، تحقق آرمان های انقلابی در دانشگاه ها و بهره مندی از ظرفیت دانشگاهیان متعهد و متخصص تاکید کردند.
چهارمحال و بختیاری نزدیک به 40هزار دانشجو و حدود یک هزار و 200 طلبه حوزه های علمیه دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =