همایش بررسی چالش های جنگلکاری در مناطق صنعتی به میزبانی فولاد مبارکه و با حضور صاحب نظران و مسئولان حوزۀ جنگلبانی کشور و برخی از مدیران صنایع استان اصفهان در محل سالن برگزاری همایش های مرکز تحقیقات فولاد مبارکه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حاشیۀ این همایش با هادی کیادلیری رئیس انجمن جنگلبانی کشور و نیز مرتضی ابراهیمی رستاقی مشاور شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری کشور گفت وگو کردیم که ماحصل آن را در ادامه میخوانید.

جناب کیادلیری وظیفۀ صنایع در بهبود و صیانت از محیط زیست به ویژه جنگل داری را چطور ارزیابی میکنید؟

صنایع اصولا به منظور رشد اقتصادی و درنهایت توسعۀ کشور ایجادشده اند، اما رشد اقتصادی صرفا توسعه محسوب نمیشود. صنایعی که به موازات رشد اقتصادی به حفظ سرزمین و طبیعت می پردازند، کشور را به سمت توسعه رهنمون میکنند که در این راستا صنایع، کمک شایانی میتوانند انجام دهند؛ اگر هماهنگ با طبیعت باشند، میتوانند در جهت توسعه گام بردارند.

صنایع در راستای حفاظت از محیط زیست اقدام به کاشت گونه های مختلف و ایجاد کمربند سبز در اطراف واحدهای صنعتی خود میکنند، تأثیر این اقدامات را چگونه ارزیابی می کنید؟

هر اقدامی در این خصوص مؤثر است، چراکه بیش از ۸۰ درصد کشور ما خشک و نیمه خشک است، پس هر درختی که ما بکاریم، میتواند کمک کند. در عین حال می طلبد که این میزان فضای سبز همپای رشد صنعت توسعه یابد.

برگزاری این نشست علمی به میزبانی شرکت فولاد مبارکه را چطور ارزیابی میکنید؟

زمانی که کارخانه ای به این بزرگی و وسعت در حوزۀ محیط زیست گام برمیدارد و نشست علمی برگزار میکند، نشانۀ مبارکی است، اصلا شاخص تعالی و رشد مردم هر جامعه به میزان توجه آن مردم به مسائل محیط زیست است. حال با این اوصاف اگر کارخانه ای خودش داوطلب باشد، نوید خوبی برای کشور است. این حجم جنگل کاری در فولاد مبارکه در نوع خودش بسیار جالب توجه است؛ همینطور استفاده از پساب تصفیه شده برای حفظ طبیعت که امیدواریم این کمکها به حفظ جنگلهای طبیعی ما هم منتج شود. ؛ چراکه حفظ جنگلهای طبیعی نیز کمک به آب و هوای این سرزمین است و فولاد مبارکه با این سابقه نشان داده است که دغدغه محیطزیست و حفظ و توسعۀ آن را دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =