تفاهم دانشگاه یزد و آب منطقه ای برای احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی

ایسنا نوشت: با توجه به اهمیت و ضرورت بهره‌وری مناسب از منابع آب و حل مشکلات صنعت آب با تمرکز بر موضوع طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه یزد و شرکت آب منطقه‌ای استان یزد منعقد شد.

موضوع این تفاهم‌نامه، با استناد به تاکید رهبری انقلاب مبنی بر اعلام برنامه‌های مهم کشور در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، همکاری مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی در راستای اجرای طرح تعادل‌بخشی و احیاء منابع آب زیرزمینی است.

تشکیل کمیته علمی-نظارتی (اتاق فکر) مشترک مرتبط با موضوع در پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد، تعریف شرح وظایف، برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور اجرای شیوه‌نامه‌های طرح، تعریف و بررسی طرح‌های علمی-پژوهشی مورد نیاز، ارائه خدمات مشاوره‌ای و نظارت راهبردی در مراحل مختلف اجرای طرح، تعریف و اجرای پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با موضوع و انتشار مجله، کتاب و مقاله از جمله زمینه‌های همکاری‌های پژوهشی است.

همچنین استفاده متقابل از امکانات موجود نظیر کتابخانه‌ها، مرکز اسناد، آزمایشگاه‌ها، مراکز اطلاع‌رسانی، بانک‌های اطلاعاتی و ایستگاه‌های پژوهشی، استفاده از دانشجویان نخبه برای انجام طرح سرباز نخبه در شرکت، برگزاری دوره، کارگاه و سمینار آموزشی از جمله زمینه‌های همکاری آموزشی و پشتیبانی این تفاهم‌نامه است.

دانشگاه در این تفاهم‌نامه به هماهنگی با کمیته تحقیقات شرکت، اولویت قرارداد عناوین تحقیقاتی و پیشنهادی شرکت در زمینه موضوع هدف در طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی تحصیلات تکمیلی، همکاری در تدوین موضوعات پژوهشی مرتبط با طرح، ارائه خدمات علمی و آزمایشگاهی و فنی متعهد شده است.

دعوت از متخصصان شرکت برای حضور در سمینارهای علمی، انتشار مقالات علمی، استفاده از کارشناسان شرکت به عنوان مشاور در پایان‌نامه‌های تحت حمایت شرکت، هماهنگی با مدیریت کلان استان برای مشارکت در اجرای طرح و هماهنگی با شرکت در انتخاب و ارتباط با مشاوران بین‌المللی از دیگر تعهدات دانشگاه است.

از جمله تعهدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای در این تفاهم‌نامه می‌توان به تأمین هزینه‌های مالی طرح‌‌های مصوب، تأمین آمار و اطلاعات برای انجام پایان‌نامه‌ها و طرح‌‌ها، در اختیار قرار دادن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت و حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا با محوریت موضوع تفاهم‌نامه اشاره کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =