۰ نفر
۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
درس بزرگ عاشورا برای مسئولان

محمدمهدی افتخاری

به تعبیر قرآن کریم مجلس امام حسین(ع) و انگیزه برگزاری این مراسم شعائر الهی است؛ این شعائر نشانه دین اسلام است. بارها در دین ما خطاب به مومنان تاکید شده است که شعائر الهی را حفظ کنند.

مجالس امام حسین واسطه نشر فرهنگ تشیع است که به این واسطه می توان درک از حق و حقیقت را ارتقا داد. اگر بخواهیم دقیق قیام حسین(ع) را مطالعه کنیم؛ می توان درس های بزرگی از آن گرفت که الگوی این عصر باشد.

اول اینکه امام حسین همه هم و غمش، نجات بشریت از ذلالت و دور کردنشان از گمراهی بود. امروز هم دغدغه بزرگ ما و مسئولان انحرافاتی است که به دین اعمال می شود. به قول مقام معظم رهبری امروز جنگ، جنگ اعتقادات است.

درس دیگر عاشورا ظلم ستیزی بود. سیدالشهدا در مقابل زور و ستم ایستادگی کرد، تن به شمشیر داد اما زیر بار ذلت دشمن نرفت. ایشان فقط شعار نداد بلکه به میدان رفت و در راستای باورهای خود عملا کوشید.

سراسر عاشورا و زندگی همه معصومین برای همه و خصوصا مسئولان درس است؛ جوانمردی، ایثار، اخلاق مداری و تربیت نسل پاک از سوی آن نظام بزرگوار.

مسئله مهم دیگر این روزها حفظ مجالس حسین است. دستگاه سیدالشهدا دستگاه عشق و معرفت است. وعظ و خطابه که جای خود اما مداحان هم باید در روضه خوانی حقیقت را نقل کنند این دو لازم و ملزومند.

مداح واقعی با صوتش و اخلاصش قلب ها را آماده پذیرش خطابه می‎کند. هر چقدر از منبر پیامبر فاصله بگیریم خطر و زیان بیشتر می شود.
در این نظام بحمدلله علاوه بر مسئولین پاک دست، بی‌شمار واعظ و مداح پاک دست هم داریم؛ بنابراین بهتر است از آنها مداوم یاد شود تا اگر اشتباهی هم از سرناآگاهی از برخی از آنان سر زد، از خاطر همه برود.

*نماینده مردم فومن در مجلس دهم شورای اسلامی

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 712144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    عبرتها زيادند و ولي عبرت گير كم.