ایسنا نوشت: منامه از استراتژی جدید آمریکا علیه ایران حمایت کرد و در ادامه یاوه‌گویی‌های ترامپ علیه ایران مدعی شد که بحرین بیشترین ضربه را از سپاه ایران خورده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، منامه مدعی شد که بحرین از استراتژی جدید آمریکا که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آن را اعلام کرد استقبال می‌کند.

براساس این گزارش، کشور بحرین با اشاره به اظهارات ترامپ علیه توافق هسته‌ای و سپاه مدعی شد: این موضع آمریکا بر اهمیت مبارزه با تروریسم و حامیان آن برای ایجاد جهانی پر امنیت و پر ثبات تاکید دارد.

در ادامه این خبر آمده است: کشور بحرین از سیاست صحیح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و تلاشش برای منع انتشار تروریسم که ایران آن را انجام می‌دهد حمایت می‌کند،

منامه با اشاره به اینکه ایران باید به حاکمیت کشورهای همسایه احترام بگذارد و به قوانین و معاهدات بین المللی پایبند باشد مدعی شد: ما از تمام تلاش‌هایی که هدف آنها منع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و منع ایران از کمک به شبه نظامیان افراطی است حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عصر روز جمعه به وقت واشنگتن در اظهاراتی مدعی شد: اقدامات خصمانه ایران تا امروز ادامه دارد و از حامیان اصلی تروریسم در دنیاست.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای واهی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، برجام و سپاه پاسداران ایران افزود: امروز استراتژی جدید خودمان را در مورد ایران اعلام می‌کنم تا در مقابل رفتارهای خصمانه ایران بایستیم تا ایران هرگز نتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در واکنش به ادعاهای ترامپ ضمن دعوت کردن از وی به خواندن تاریخ، جغرافیا و ادب، گفت: برجام یک معاهده چند جانبه است، یک سند بین المللی است و مورد تایید سازمان ملل قرار گرفته است، مگر یک رئیس جمهور می‌تواند به تنهایی این سند را لغو کند؛ او ظاهرا نمی‌داند که این یک سند دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست که هر طور خواست بتواند رفتار کند.

وی افزود: کشوری که دارای سلاح هسته‌ای است و هم از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و هم از سلاح هسته‌ای کشورهایی که با او رابطه نزدیک دارند مانند رژیم غاصب صهیونیستی کمک و حمایت کرده است، آیا می‌خواهد در برابر اشاعه سلاح هسته‌ای اقدامات جهانی انجام دهد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =