استفاده از نیروهای متخصص، دستیابی شهرداری ها به در آمد پایدار را محقق می سازد

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج در بازدید از سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج گفت: شهرداری یک بنگاه اقتصادی است که باید با استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد در بدنه خود، به درآمد پایدار دست یابد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،احد رسولی با حضور در سازمان حمل و نقل ریلی ضمن بازدید از واحد های مختلف، از نزدیک در جریان فعالیت کارشناسان و مسئولین این سازمان قرار گرفت.
وی، هدف از بازدید اعضای شورای شهر از سازمان ها و مناطق مختلف شهرداری کرج را آشنایی با متخصصین و کارشناسان عنوان کرد و افزود: از اهداف این بازدید ها، شنیدن مشکلات و مسائلی است که دستیابی به اهداف سازمانی را با مشکل روبرو ساخته و سعی خواهد شد در صورت لزوم، با ارسال لوایحی، نسبت به رفع معضلات اقدام کرد.
این مسئول، ایجاد تعامل بیشتر بین شورای شهر و مناطق و سازمان های مختلف شهرداری را یکی از ارکان مهم در پیشبرد اهداف دانست و گفت: بسیاری از لوایحی که به شورای شهر ارسال می شود، به صورت خام می باشند، در صورتیکه اعتقاد دارم استفاده از نظریات کارشناسانه متخصصین می تواند در کوتاه تر نمودن پروسه رسیدگی به پرونده ها و تصویب لوایح کمک نماید.
رسولی خاطر نشان شد: از طرفی حاکمیتِ چنین نگاهی موجب خواهد شد، فاصله مجموعه های نظارتی و اجرایی کمتر شده و این اعتماد در مدت کمتری، منتج به نتایج دلخواه شود.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج افزود: تبدیل فضاهای انتقادی به فضای گفتگو، بوجود آورنده فضای تعامل خواهد بود که این مهم، نتیجۀ آسیب شناسی در سازمان ها و مناطق، با دید مثبت است.

همتی، مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی نیز در این بازدید با بیان اینکه ترافیک اصلی ترین معضل شهر کرج است گفت: به دنبال ترافیک، معضلاتی نظیر آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی، گریبانگیر شهر شده است که رفع بخش عظیمی از این معضلات با بهره برداری از مترو کرج مرتفع خواهد شد.
- بازدید از واحد های مختلف سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج
در ادامه، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج به همراه مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی، با حضور در واحد های مختلف سازمان، در جریان روند اجرایی و مشکلات قرار گرفتند.
ناصربخت، قائم مقام سازمان حمل و نقل ریلی، در حضورِ ناظر شورای شهر عنوان داشت: احداث زیر گذر و روگذر و تقاطعات، تنها سبب جابه جایی ترافیک از نقطه ای به نقطه دیگر می شود در صورتیکه احداث یکی از خطوط قطار شهری، بخش اعظمی از افراد را در مسیر های پر ترافیک میتواند جابه جا نماید و مسکنی برای ترافیک موجود باشد.
احد رسولی، در ادامه روند این بازدید، خواستارِ انجام مطالعات بر روی خط 5، حد فاصل سه راه رجایی شهر و فرودگاه پیام شد، وی افزود: شهرداری باید دور اندیشی لازم ، در جهت ایجاد پویایی اقتصادی در شهر داشته باشد.
وی افزود: بخش جنوبی شهر کرج، اتصال خوبی با مرکز شهر ندارد و شبکه های اقتصادی به درستی شکل نگرفته است، باید در نظر داشت که راه اندازی کدام یک از خطوط می تواند به عنوان کلید اقتصادی، در بازگشایی گره اقتصادی پیش قدم باشد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی نیزدر ادامۀ روند این بازدید از واحد های سازمان گفت: برای استفاده بهینه از نیروها، سازمان حمل و نقل ریلی طی برنامه ای مدون، نسبت به حضور پرسنل در کلاسهای آموزشی مختلف و همسو با اهداف سازمان اقدام نموده است و به جرات می توان گفت، پرسنلی که در حال حاضر شاغل در این سازمان هستند، فارغ از مبحث تحصیلات مرتبط، جزو نیروهای کیفی و موثر برای سیستم شهرداری بشمار می روند.
در این راستا، احد رسولی با بیان اینکه شهرداری کرج از ورود نیروهای سفارشی و غیر مرتبط جلوگیری خواهد کرد، افزود: در بازدید هایی که تا کنون از برخی سازمانها بعمل آمده، می توان چنین برآورد کرد، سازمان حمل و نقل ریلی جزو سازمان هایی است که نیروهایی با تخصصِ مرتبط و فن آور را در بدنه خود دارد.
این مسئول همچنین در بازدید از واحد روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی گفت: روابط عمومی به عنوان واحدی که ارتباطِ بین مجموعه و جامعه را فراهم می کند، باید نسبت به پر رنگ کردن فعالیت ها و اقدامات سازمانی مبادرت ورزد، این موضوع همه ما را در انجام رسالت اصلی که همانا ایجاد شفافیت است، یاری خواهد کرد.
وی در پایان از مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی خواست در صورت فراهم بودن شرایط، زمینه بازدید شهروندان از روند اجرایی تونل قطارشهری به صورت فصلی مهیا شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =