تسنیم نوشت: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: هرگز ما توان نظامی و دفاعی خود را تحت تاثیر مذاکرات و مراودات دیپلماتیک قرار نخواهیم داد.

سردار مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا و استراتژی جدید این کشور علیه جمهوری اسلامی گفت: صحبت های ترامپ از نظر منطق نظامی و فارغ از هرگونه احساسات به منزله یک رئیس جمهور ناکارآمد در مواجه با قدرتی جدید به نام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: آمریکا راهبرد بزرگش در منطقه یا همان ایجاد یک خاورمیانه بزرگ با شکست قطعی روبرو شده است و این شکست بزرگی است برای هر حاکم دولت آمریکا، نکته دیگر این است که آمریکایی ها در مواجه با انقلاب اسلامی در طول تاریخ به جز شکست و ناکامی چیز دیگری را تجربه نکرده است و به همین خاطر است آنها همواره در مقابل ما بسیار عصبانی هستند و کاری هم نمی تواند انجام دهد.

اهم صحبت های او از این قرار است:

*دکترین سیاسی و دفاعی ایران مبتنی بر ساخت و استحکام درونی نظام اسلامی است و مباحث بیرونی روی آن تاثیر نمی‌گذارد این استراتژی در طول 40 سال گذشته جواب داده است و مِن بعد هم جواب خواهد داد و قدرت‌های پوشالی جهان مانند آمریکا نمی‌توانند تأثیری بر آن بگذارند.

* جمهوری اسلامی ایران هیچ موقع خارج از دایره تحریم‌های خصمانه آمریکا و هم پیمانانش نبوده است. ما در نیروهای مسلح براساس فشارهایی که به ما وارد شد یاد گرفتیم که متکی به نیروی داخل باشیم، امروز هم بحث جدیدی نیست و فراتر از این تحریم ها هم ما کار خود را پیش خواهیم برد.

* بدون تردید فشارهای آمریکا هرچقدر افزایش پیدا کند انگیزه ما برای مقاومت بیش از گذشته در منطقه و حتی خارج از منطقه خواهد شد، فشارهای آمریکا اگر کمک ما به جبهه مقاومت و مردم مظلوم جهان را بیشتر نکند کمتر نخواهد کرد.

* ما نسبت به توانایی های خود اطمینان کامل داریم، آمریکایی ها زیاد حرف می زنند ولی ما در موقع خود عمل می‌کنیم.

* هرگز ما توان نظامی و دفاعی خود را تحت تاثیر مذاکرات و مراودات دیپلماتیک قرار نخواهیم داد.

* کشورهایی در جهان بودند که به آمریکا اعتماد کردند و امکانات دفاعی خود را بدون داشتن تضمینی و به ساده و بدون هزینه برای طرف مقابل، در اختیار دیگران قرار دادند و بعد چه صدماتی دیدند.

* مسئله انرژی هسته‌ای با مسئله موشکی و دفاعی تفاوت دارد و این دو مقوله جدا از هم هست. در حوزه موشکی ما آخرین فناوری ها را در اختیار داریم  و این خبر خوبی برای دوستان ماست و ما هیچ کمبود و نقصی در این خصوص نداریم. نکته بعدی این است که زمانی که از موشک سخن می‌گوییم از تمامی ابعاد آن سخن می‌گوییم ما نمی‌آییم موشک را تقسیم بندی کنیم به کوتاه برد، میان برد و بلند برد. به صراحت می‌گویم که ما محدودیتی در این حوزه را نمی‌پذیریم.

* ما بازرسی از مراکز نظامی را اجازه نمی دهیم. قبلا به صراحت اعلام کرده‌ایم که این جزو خطوط قرمز ماست و کشورهای اروپایی و آمریکایی پیرامون این مسئله با ما صحبت نکنند چون جواب ما منفی است.

* حضور مستشارهای ایرانی در بعضی کشورهای منطقه بنا به درخواست رسمی دولت هاست و کاملا قانونی است و تا هر زمانی که آن دولت‌ها تشخیص بدهند ما از کمک آنها دریغ نخواهیم کرد. باید دید شرایط آینده چگونه می‌شود و دولت های مربوطه چه تقاضاهایی دارند که قاعدتا جمهوری اسلامی ایران بررسی می‌کند و مبتنی بر خواست دولت قانونی و مردم منطقه تصمیم لازم را خواهد گرفت.

* ما به طور جدی به حفظ انسجام کشور عراق معتقد هستیم و هرگونه تجزیه به هرشکلی که بخواهد صورت بگیرد، در همه کشورهای منطقه، را خلاف منافع و امنیت کل منطقه می دانیم بنابر این ما همواره تلاش هایی داشته ایم که انسجام در کشور عراق مبتنی بر خواست دولت قانونی و مردم این کشور حفظ شود. ما هرکمکی در این زمینه بتوانیم حتما انجام می‌دهیم.

* ما همواره در بحران ها و جریان های مختلف با طرف های کرد مذاکره و رفت و آمد داشته ایم امروز هم تلاش ما همین است که این انسجام در عراق حفظ شود. ما مخالف هر گونه جدایی و تجزیه هستیم زیرا هر گونه جدایی که صورت بگیرد مثلا در اقلیم کردی، حتما به ضرر کردها و کل عراق خواهد بود و مردم صدمه خواهند دید. هر گونه تجزیه به ضرر کشور مربوطه و منطقه است که البته هستند کسانی که سود خواهد برد و آن هم آمریکا و اسراییل غاصب است. 

* بارها اعلام کردیم آمریکایی ها باید مراقبت کامل نسبت به رفتارشان در منطقه به خصوص در خلیج فارس داشته باشند و بارها به آمریکایی ها تذکر داده شده که مراودات بین المللی را رعایت کنند اما چنانچه بخواهند زیاده خواهی کنند بدیهی است که جمهوری اسلامی با آن ها برخورد می‌کند.

* ما اعلام کردیم اگر سپاه وارد لیست گروه های تروریستی شود تمام ارتش آمریکا برای ما حکم نیروهای تروریست خواهد داشت و همان رفتار با تروریست ها که داریم با آن ها خواهیم داشت اما این نکته هم مهم است که صدها هزار نیروی آمریکایی در منطقه ما حضور دارند.

29216

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717850

برچسب‌ها