ایرنا نوشت: کره شمالی با ارسال پیامی تحت عنوان 'نامه سرگشاده به پارلمان های کشورهای مختلف' که پارلمان استرالیا دریافت آن را تایید کرده، اعلام کرد: پیونگ یانگ یک قدرت هسته ای است که تهدیدات آمریکا نمی تواند این کشور را تسلیم یا نابود کند.

به گزارش ایرنا روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد ،روز جمعه یک نسخه از این نامه را منتشر کرد که وزارت امور خارجه این کشور نیز دریافت آن را تایید کرده است.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در این زمینه نوشت: کره شمالی در این نامه تاکید کرد اگر ترامپ فکر می کند که با تهدیداتش می تواند پیونگ یانگ را به زانو درآورد، اشتباه بزرگ محاسباتی کرده که نشان دهنده جهل اوست.
در این نامه آمده است: رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است که کره شمالی را کاملا نابود می کند که این اقدامی افراطی علیه نابودی جهان است.
یک سخنگوی وزارت امورخارجه استرالیا در این زمینه گفت که این نامه روز 28 سپتامبر گذشته تحت عنوان ' نامه سرگشاده به پارلمان های کشورهای مختلف' از سفارت پیونگ یانگ در جاکارتا اندونزی به به سفارت استرالیا در جاکارتا و همچنین سفارت خانه های دیگر کشورها، بدون نام فرستاده شده است.
مقامات کره شمالی در این نامه بر پایداری این کشور علیه تهدیدات آمریکا تاکید کرده اند.
تنش در شبه جزیره کره پس از یک سری آزمایش های موشکی کره شمالی و جنجال های لفظی میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آغاز و روند فزاینده ای یافت.
ترامپ در آخرین سخنرانی اش در ماه گذشته درمجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد اگر لازم به دفاع از آمریکا و متحدانش باشد ، واشنگتن کره شمالی را کاملا نابود خواهد کرد و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را ' مرد موشکی در ماموریتی مرگبار' نامید.
کره شمالی در این نامه از 'کشورهای دوستدار استقلال، صلح و عدالت' خواسته است تا 'وظیفه خود را بر عهده بگیرند و جهان را از اقدامات شنیع و بی پروای دولت ترامپ برای راندن جهان به یک فاجعه هسته ای وحشتناک حفظ کنند.'
جولی بیشاپ وزیر امورخارجه استرالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی در سیدنی درواکنش به ارسال این نامه ، آن را یک 'ارتباط بی سابقه ' خواند.
وی افزود: این روش معمول برای انتشار پیام های جهانی نیست و این نشان دهنده آن است که استراتژی جمعی اعمال حداکثر فشار دیپلماتیک و اقتصادی از طریق تحریم ها بر روی کره شمالی تاثیر گذار بوده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =