استاندار لرستان: در موضوع استاندارد اقتصاد باید ورود پیدا کنیم

ظهر امروز استاندار لرستان در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد گفت: در موضوع استاندارد اقتصاد باید ورود پیدا کنیم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید‌موسی خادمی اظهار کرد: انسان با تخصصی شدن کارها و تنوع محصولات دیگر نمی‌تواند خود به تنهایی تشخیص دهد که چه کالا و خدماتی مناسب است و اینجا اهمیت مقوله استاندارد مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت همانند امنیت مهم بوده و در یک رده قرار می‌گیرند، ادامه داد: دولت تولیت این امر را به عهده گرفته و اگر کالایی ارائه می‌شود باید از حداقل‌های سلامت برخوردار باشد چراکه این موضوع یکی از موازین رعایت حقوق مردم است.

دکترخادمی با اشاره به اینکه در زمینه کیفیت کالا و خدمات، خیلی از موارد مشکلاتی داریم و کالاهایی هستند که شرایط مصرف را ندارند، تصریح کرد: مواد غذایی مشمول استانداردهای اجباری هستند چراکه با سلامت افراد بستگی دارند اما بعضی موارد شامل استاندارد اجباری نیستند و باید مراقبت کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه در موضوع استاندارد اقتصاد نیز باید ورود پیدا کنیم، گفت: مردم با خرید کالا و خدمات انتظار دارند که از شرایط و وضعیت مطلوبی برخوردار باشند که در اینجا استانداردها وارد شده و اگر کیفیت پایین‌تر از حد معقول باشند، رد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تولید داخل را تقویت کنیم و به شعارهای چشم‌انداز دست یابیم باید به مقوله استاندارد توجه ویژه‌ای داشته باشیم. اقتصاد مقاومتی برون‌نگری است و برای همین راهی بجز رفتن به سمت کالای استاندارد نداریم.

خادمی با بیان اینکه نمی‌توان مردم را مجبور به استفاده از کالای بی‌کیفیت کرد، گفت: در راستای تولید، راهی جز رفتن به سمت کالای استاندارد وجود ندارد. اگر کالایی بی‌کیفیت باشد، مبارزه با قاچاق کالا و بستن مرزها باعث استفاده از کالای بی‌کیفیت نمی‎شود.

استاندار لرستان بیان کرد: در همه جای دنیا قاچاق کالا دیگر معنی‌دار نیست اما در ایران هنوز حرف اول را می‌زند در حالی که این موضوع اصل نیست. باید جریان آزاد تبادل کالا وجود داشته باشد تا بهترین کالا و با کیفیت بالا ارائه شود.

وی با بیان اینکه در راستای صادرات باید کالایی که قدرت رقابت با دنیا را دارد تولید شود،افزود: راه رسیدن به این مهم تمرینات فراوان است و این مهم در راستای استاندارد فراهم می‌شود چراکه استاندارد یک زبان جهانی است.

دکتر خادمی با اشاره به اینکه استاندارد امتیازی است که با دادن آن اجازه فعالیت در داخل و خارج کشور به وجود می‎آید، گفت: در این راستا باید سیستم‌های تشویقی فراهم شود تا واحدها به سمت اخذ گواهی استاندارد بروند.

استاندار لرستان یادآور شد: در جایی که سلامت و امنیت به خطر می‌افتد اشتغال کارگشا نیست و اشتغالی که باعث تولید کالای بی‌کیفیت و تهدید سلامت می‌شود را نباید پیگیری کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =