ایسنا نوشت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از عملکرد برخی سمن‌های محیط زیستی تاکید کرد: این سازمان امکانات -هر آنچه که در توان داشته باشد- را در اختیار سمن‌های محیط زیستی قرار می‌دهد و حتی در زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی سازمان پشتیبان آنها خواهد بود و این سمن‌ها حتی در تصمیم‌سازی‌های سازمان حفاظت محیط زیست حضور خواهند داشت اما با NGOهای باج‌بگیر کاری ندارد.

عیسی کلانتری با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی جنبه تبلیغاتی دارند، اظهار کرد: NGO‌هایی که برای انجام فعالیت‌هایشان از سازمان حفاظت محیط زیست طلب پول می‌کنند از نظر ما NGO نیستند.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره باید تکلیف این NGOها روشن شود، گفت: سمنی که از سازمان محیط زیست به عنوان یک بخش دولتی طلب پول می‌کند، جیره خوار است و سازمان محیط زیست با این گروه‌ها همکاری نخواهد داشت چون اگر قرار باشد سازمان برای اقدامات محیط زیستی سمن‌ها، پولی پرداخت کند، می‌تواند انجام کار را به پیمانکار بسپرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این NGOها مورد تایید ما نیستند اما بقیه سمن‌ها که در زمینه محیط زیست کار می‌کنند و به لحاظ مالی به خود اتکا دارند و چشمداشتی به بخش دولتی ندارند مورد تایید ما هستند و با آن‌ها نهایت همکاری را خواهیم داشت و حمایت معنوی سازمان به طور تمام و کمال پشتیبان آنها خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه در دوره‌ای، با وجود NGOهای متعدد محیط زیستی، سازمان حفاظت محیط زیست تنها روی چهار یا پنج NGO که اتفاقا دنبال پول گرفتن از سازمان بودند، تمرکز داشت بنابراین به دنبال این هستیم که NGOهای واقعی را که در زمینه محیط زیست کار می‌کنند و فعالیت سیاسی هم ندارند، حمایت کنیم چون محیط زیست جای سیاسی کاری نیست.

کلانتری در پایان با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در این دوره به مشارکت‌های واقعی توجه و برای آن سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: افرادی که به NGO‌های شرکتی تعلق دارند مورد تایید ما نیستند و با آنها کاری نداریم اما از NGO واقعی همه جور حمایت می‌کنیم. امکانات آموزشی در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

۲۳۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =