ایلنا نوشت: عضو فراکسیون امید مجلس درباره پیشنهاد گفت‌و‌گوی بین جریان‌های سیاسی و احزاب سراسر کشور از سوی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اظهارات اخیر باهنر را به فال نیک می‌گیرم. به زودی به دیدار ایشان می‌روم تا زمینه را برای گفت‌وگو فراهم کنیم.

حجت الاسلام احمد مازنی درباره اظهارات اخیر محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین مبنی بر گفت‌وگو بین جریان‌های سیاسی کشور و سران آنان گفت: همین که درباره گفت‌وگو در فضای سیاسی کشور صحبت می‌شود را به فال نیک می‌گیرم، من فرمایشات آقای باهنر را ندیده‌ام اما آنچه که نقل می‌شود حکایت از این دارد که ایشان با اصل گفت‌وگو مخالفتی ندارد.

وی با بیان این که معتقدم گفت‌‌وگو بین جریان‌های سیاسی باید از یک جایی شروع شود، عنوان کرد: باید بدانیم در هر گفت‌وگو یک پیش‌گفت‌وگو وجود دارد. در حقیقت دستور کار، موضوعات مورد بحث و روش گفت‌وگو با حوصله و دقت باید تعیین شود. از این مسئله استقبال و در اولین فرصت به دیدار باهنر می‌روم و انشاالله باهم صحبت خواهیم کرد تا زمینه گفت‌و‌گو را فراهم کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این تغییر تاکتیک در اردوگاه اصولگرایی با رفتارهای اخیر آقای احمدی‌نژاد ارتباطی پیدا می‌کند یا خیر گفت: عالم سیاست، عالم سیالی است و نمی‌شود سیاست‌مدار دگم روی یک موضع و طرز فکر توقف کند، بایستد و هیچ انعطافی نداشته باشد. اگر سیاست‌مدار انعطاف نداشته باشد زمانه آن را با خودش خواهد برد و دچار مشکل خواهد کرد هر دلیلی که باهث شود دوستان ما در جبهه اصولگرایی دعوت اصلاح‌طلبان برای گفت‌وگو را لبیک بگویند و یا خودشان ابداعی برای گفت‌وگو مطرح کنند برای ما ارزشمند است و موضوعیت دارد.

وی با اشاره به اینکه حال مسائل اخیر (رفتار رئیس دولت های نهم و دهم) دخیل در تغییر رویکرد اصولگریان است یا خیر گفت: ما از ابتدا هشدار داده بودیم جریان‌های اصیل درون نظام که قانون اساسی، آرمان امام و سیاست‌های رهبری را قبول دارند نباید بگذارند افرادی که مبنای محکمی و متقنی برای فعالیت‌های سیاست‌شان ندارند جلودار و پیشتاز آن‌ها باشند اما آن‌ها به این هشدار به موقع توجه نکردند و در حال حاضر که به این مساله رسیدند ما این پیشنهاد را به فال نیک می‌گیریم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =