۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در روسیه روز دوشنبه آغاز شد.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) برگزار خواهد شد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که برای چهارمین دوره نامزد شده است، بخت اول پیروزی در آن به شمار می‌رود.

تبلیغات انتخاباتی با انتشار فرمان شورای فدراسیون (سنا) روسیه در روزنامه رسمی روسیسکایا گازتا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، این فرمان همچنین تاریخ ۱۸ مارس را برای انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه از سوی شورای فدراسیون تعیین شد، تأیید می‌کند.

۱۸ مارس مصادف خواهد بود با چهارمین سالگرد امضای پیمان الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه که دو روز پس از برگزاری همه‌پرسی در این شبه جزیره صورت گرفت.

اوکراین و غربی‌ها این همه‌پرسی را غیرقانونی اعلام کردند.

ولادیمیر پوتین که سال ۲۰۰۰ به قدرت رسید نامزدی خود را در این انتخابات اعلام کرده است، موضوعی که در صورت پیروزی او را تا سال ۲۰۲۴ در رأس کشور قرار خواهد داد و او را به رهبر روسیه با طولانی‌ترین طول عمر حکومت پس از جوزف استالین تبدیل خواهد کرد.

پوتین روز پنجشنبه به امید جلب «حمایت گسترده شهروندان روسی» اعلام کرد به طور مستقل در این انتخابات نامزد می‌شود و نامزد حزب نزدیک به کرملین «روسیه واحد» نخواهد بود.

بر اساس نظرسنجی مؤسسه مستقل لوادا که روز چهارشنبه منتشر شد، ولادیمیر پوتین، بدون رقیب واقعی، ۷۵ درصد آرا را به خود اختصاص خواهد داد.

الکسی ناوالنی مخالف اصلی او به علت محکومیت‌های قضایی به ویژه به جرم اختلاس در پرونده‌هایی که او همه را ساختگی می‌داند نمی‌تواند نامزد شود.

به گفته الا پامفیلووا Ella Pamfilova رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات، ۲۳ نامزد تاکنون تمایل خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند.

در بین آن‌ها می‌توان از رهبران حزب کمونیست روسیه و حزب تندرو «ال دی پی آر» که حکومت با آن‌ها مدارا می‌کند و در پارلمان کرسی دارند هر چند فقط جناح مخالف صوری به شمار می‌روند یا کسنیا سوبچاک Ksenia Sobtchak دختر استاد سابق رئیس جمهور روسیه به یک روزنامه نگار مخالف تبدیل شده است، نام برد.

هیچیک از آنان در نظرسنجی‌ها بیش از ۱۰ درصد آرا را کسب نکردند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =