انهدام ۳۳ باند قاچاق مواد مخدر در استان اردبیل

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از انهدام ۳۳ باند قاچاق مواد مخدر در استان اردبیل خبر داد و گفت: امسال تعداد قاچاقچیان دستگیرشده در عملیات انهدام باندهای قاچاق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ محمد خیرخواه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: با تلاش‌ها و اقدامات شبانه‌روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر و هماهنگی با نهادها و دستگاه‌های مرتبط میزان کشفیات مواد مخدر در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

وی از افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی در مقایسه با مواد سنتی در استان خبر داد و گفت: امسال در میزان کشفیات شیشه با 148 درصد، هروئین 407 درصد، حشیش 280 درصد افزایش مواجه بودیم و در مقابل در کشفیات تریاک با کاهش 15 درصدی روبه‌رو هستیم که این نشان از ترویج مواد مخدر صنعتی در جامعه است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از انهدام 33 باند قاچاق مواد مخدر در استان اردبیل خبر داد و افزود: امسال تعداد قاچاقچیان دستگیرشده در عملیات انهدام باندهای قاچاق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش یافته که این افراد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

خیرخواه با تاکید بر توسعه سرمایه‌گذاری مسئولان در حوزه پیشگیری از اعتیاد در استان تصریح کرد: اردبیل از استان‌هایی به شمار می‌رود که مصرف مواد مخدر در آن در مقایسه با سایر استان‌های کشور در حد پایینی بوده و جزو استان‌های امن کشور است که باید تلاش و جدیت بر این باشد تا با اقدامات پیشگیرانه از شیوع و گسترش این آسیب اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر تلاش و همکاری مسئولان و خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان به ویژه معضل اعتیاد بیان کرد: توسعه و ترویج مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی از ترفندها و توطئه‌های دشمنان بوده که در فضای مجازی به دنبال تبلیغ آن هستند که در راستای شکست این ترفندها باید مسئولان و تمامی آحاد جامعه در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =