ترامپ نطقش را کرد و طبق معمول به جز چند هواداری که در هر شرائطی برایش بغ بغو می کنند، نطق و ایضا اشتهای جهان را کور کرد.

همین است که نرخ دلار پایین آمده و نرخ تخم کفتر بالا رفته ! اما در عین حال؛ این مسئله باعث نشد هر کسی بفراخور خود جواب این آقای عصبانی جوگیر را در کاسه اش نگذارد؛ از موگرینی بگیر تا سلفی بگیرانش در مجلس خودمان. حالا اگر ما هم بخواهیم سهم خودمان را در این کاسه بگذاریم. اینطور می گذاریم:

«ای ترامپ عجیب و غریب؛ اگر مطالعه تاریخ و جغرافی برایت سخت است ما یک حکایت ساده اخلاقی برایت روایت می کنیم تا بلکه پند بگیری و سعه صدر به خرج دادن را بیاموزی.

در اول اسفند 1206 فتحعلیشاه قاجار بدترین توافق نامه تاریخ ایران را با عنوان «عهدنامه ترکمن چای» با روسیه امضا کرد و با سخاوت هر چه تمام تر؛ قفقاز ، ایروان ، نخجوان و... را به خال هندوی روس ها بخشید. اما بعد از آن ؛ ایرانی ها با همه دلخوری هایی که از این معاهده بین المللی داشتند به آن تمکین کردند؛ بعبارتی نه آنرا پاره کردند و نه گلویشان را !
قصه ساده ما به سر رسید...

نتیجه اخلاقی: اگر کسی قراردادی را امضا کرد و بعد، از آن خوشش نیامد؛ خیلی جالب نیست که جر بزند و یا آنرا جر بدهد. چه آن قرارداد بدترین توافق آمریکا باشد(برجام) و چه بدترین توافق ایران باشد(ترکمن چای) چه هر دو : (ترکمن جام)
اصولا اگر اینطور باشد؛ سنگ روی سنگ بند نمی شود . حتی ممکن است در این بلبشو بازار «ملانی» هم به عقد نامه اش وفادار نماند!؟

حالا از ما گفتن ....

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    0 0
    دمت گرم. وقتی نوشته های شما را می خوانم از اینهمه استعداد شاخ روی کله ام سبز می شود. این ژن را خداییش از کجا ابتیاع فرموده ای؟ حظ می کنم براش.