معاون توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی گفت: هم اکنون دو هزار و ۹۹۴ نابینا تحت پوشش خدمات حمایتی سازمان بهزیستی استان مرکزی قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین، فریبا نوروزی معاون توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی به مناسبت ۲۳ مهر ماه مصادف با ۱۵ اکتبر که به عنوان روز جهانی نابینایان نام‌گذاری شده گفت: در حال حاضر دو هزار و ۹۹۴ نابینا در سطح استان زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۹۷۵ نفر زن و مابقی مرد هستند.

نوروزی با بیان اینکه بیشتر نابینایان استان مرکزی متعلق به شهرستان اراک هستند، ادامه داد: اراک با یک هزار و ۴۴۵ نفر و آشتیان با ۲۵ نفر نابینا به ترتیب بیشترین و کم‌ترین آمار نابینایان را به خود اختصاص داده‌ اند.
وی با تاکید بر اینکه تعداد نابینایان استان بیش از این تعداد اعلام شده است ادامه داد: این تعداد مربوط به نابینایانی است که به بهزیستی مراجعه کرده اند،برخی از نابینایانی در استان وجود دارند که تمایلی ندارند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.
معاون توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی به خدماتی که بهزیستی به نابینایان ارائه می دهد اشاره کرد و گفت: تمامی حمایت هایی که برای معلولان در نظر گرفته شده است از قبیل کمک هزینه ازدواج، وام اشتغال و هزینه های نگهداری در منزل برای نابینایان، توسط این سازمان انجام می شود علاوه بر این وسایل توابخشی مورد نیاز نابینایان هم در اختیارشان قرار داده می شود.
مسئولین زمینه مشارکت اجتماعی نابینایان را فراهم کنند
نوروزی اظهار کرد: مهمترین کاری که مسئولین در جهت حمایت از نابینایان می توانند انجام دهند این است که زمینه حضور بیشتر این افراد را در جامعه فراهم کنند که این مهم با مناسب سازی معابر، ایجاد اشتغال، فراهم کردن زمینه تحصیل و ... فراهم می شود که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
وی ادامه داد: مردم هم باید توجه داشته باشند که اگر بخواهند کمکی را به افراد نابینا داشته باشند باید با رضایت خود فرد انجام گیرد.
انجام ناقص مناسب‌سازی محیط شهری
معاون توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی گفت: علیرغم اینکه اقداماتی در راستای مناسب‌سازی محیط شهری توسط دستگاه های مختلف در برخی از نقاط شهر صورت گرفته اما این اقدامات کافی نبوده و یا به صورت ناقص انجام شده است برای مثال موزاییک های که برای عبور افراد نابینا در برخی از خیابان ها طرحی شده است پایان خوبی ندارد و خود دردسری برای معلولان می شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =