۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

ایرنا نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود از اطلاعات ارائه شده سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) در مورد تدارک حملات تروریستی در سن پترزبورگ قدردانی کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: پوتین عصر یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با ترامپ از اینکه سازمان سیا، اطلاعاتی را در مورد تدارک چند حمله تروریستی در سن پترزبورگ از جمله کلیسای جامع قازانسکی که قرار بود دیروز و امروز صورت گیرد، تشکر کرد.

پوتین از ترامپ خواست، تشکر و قدردانی وی از کارکنان سیا که این اطلاعات را سریع دریافت و به طرف روسی ارائه کرده بودند، ابلاغ کند.

رئیس جمهوری روسیه گفت که سازمان های اطلاعاتی این کشور در صورت دریافت اطلاعات در مورد تهدیدهای تروریستی علیه آمریکا و اتباع این کشور به همتایان آمریکایی خود ارائه خواهند کرد.

سازمان امنیت فدرال روسیه روز جمعه از پیشگیری از یک حمله تروریستی در سن پترزبورگ و دستگیری چند تروریست خبر داد.
سازمان امنیت فدرال روسیه در گزارش خود خاطرنشان کرد: تروریست های داعشی برای انجام عمل تروریستی آماده شده بودند و قرار بود روز 16 ماه دسامبر (شنبه) آن را انجام دهند.

شبکه تلویزیونی راشاتودی به نقل از این گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: این تروریست ها در سن پترزبورگ از طریق سامانه تلگرام از تروریست های خارج از روسیه دستور انجام عمل تروریستی را دریافت کرده بودند.
تروریست ها قصد داشتند کلیسای جامع «قازانسکی» سن پترزبورگ (از معروفترین مراکز گردشگری این شهر دارای شهرت جهانی) را منفجر کنند.

امروز(یکشنبه) نیز رسانه های روسی از دستگیری پنج نفر اعضای باند تروریست ها در سن پترزبورگ توسط سازمان امنیت فدرال روسیه خبر داد که اعضای آن از اتباع روسیه و نیز از کشورهای آسیای مرکزی بودند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =