ایرنا نوشت: خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه گزارش داد: مقامات عراق از تسلط کامل نیروهای عراقی بر چاه های نفت بای حسن و هاوانا که از بزرگترین چاه های نفت استان کرکوک می باشند، خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، پیش از این نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب دموکراتیک کردستان به ریاست مسعود بارزانی بر این چاه ها مسلط بودند.

در بیانیه ای که از سوی دولت عراق منتشر شده آمده است که نیروهای پلیس فدرال به طور کامل بر چاه های بای حسن و هاوانا در شمال کرکوک مسلط شده اند.

نیروهای عراقی بعد از پیشروی در مناطق نفتی و تاسیسات کرکوک که مورد اختلاف بین بغداد و منطقه کردستان است، بدون هیچ مقاومتی از سوی کردها بر مناطق یاد شده مسلط شدند.

یک مقام مسئول در وزارت نفت عراق روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که عملیات استخراج نفت از چاه های هاوانا و بای حسن که تحت سلطه نیروهای پیشمرگه بود، متوقف شده است.

این مقام نفتی عراق که نامش در گزارش ذکر نشده به خبرگزاری فرانسه گفت که کارشناسان کُرد استخراج از چاه های نفت هاوانا و بای حسن را متوقف کرده و قبل از رسیدن نیروهای عراقی به این مناطق از آنجا فرار کرده بودند.

نیروهای عراقی امروز (سه شنبه) بر دو چاه نفتی یاد شده مسلط شدند و در همین حال شهر سنجار را که بیشتر ساکنان آن ایزدی هستند، بازپس گرفتند.
نیروهای عراقی روز گذشته (دوشنبه) بدون درگیری بر ساختمان استانداری کرکوک نیز مسلط شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =