آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم و معرفی شهردار اراک در فرهنگسرای شهر اراک افزود: این کلانشهر به اجرای تعدادی طرح های مهم عمرانی و زیر بنایی نیاز دارد.

امام جمعه اراک گفت: میدان های شهر اراک به علت وسعت کم جوابگو حجم ترافیک و تردد نیست و لازم است مسئولان مدیریت شهری در این خصوص چاره اندیشی کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مدیریت امور شهری در استان مرکزی به افرادی کاردان، لایق و دلسوز نیاز دارد تا از ظرفیت این استان به نحو شایسته استفاده شود.
وی اظهار کرد: قطار شهری از دیگر نیازهای کلانشهر اراک برای کاهش بارترافیکی است تا در مسیر مهاجران و شهر جدید امیر کبیر خدمات رسانی کند.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: پیگیری تنگناهای حاشیه کلانشهر اراک نیازمند تدبیر مجموعه دستگاه های متولی، به ویژه شهرداری است.

استاندار استان مرکزی نیز گفت: برای شهرداری ها بیش از 300 نوع وظیفه تعریف شده است و امور شهروندان قبل از تولد تا بعد از مرگ به شهرداری در اتباط است.
سیدعلی آقازاده افزود: امروز شهرداری ها به علت رکود اقتصادی حاکم بر بخش مسکن از نظر درآمد شرایط مطلوبی ندارند و امید است شهرداری ها با بسیج امکانات و ظرفیت های موجود از این بحران خارج شوند.
وی گفت: وضعیت خدمات شهری در کلانشهر اراک مطلوب است و فضای سبز مناسبی وجود دارد، اما آنچه شهر اراک و مردم آن باید بهره مند باشند، فراتر از این امکانات است.
استاندار استان مرکزی گفت: انتظار از شهرداری اراک بالا است و باید تعدادی پروژه عمرانی برای شهر اراک تعریف و برای اجرای آن از ظرفیت های استان استفاده شود.
آقازاده افزود: این پروژه ها باید در کلانشهر اراک منجر به تحول شود که هم از نظر عمرانی و هم از نظر زیباسازی و ترافیک تاثیرگذار باشد.
وی اظهار کرد: استانداری با همه توان از شهرداری و شورای پنجم شهر اراک حمایت می کند و برای تحقق اهداف از هیچ همکاری و تلاشی دریغ ندارد.
استاندار مرکزی گفت: تلاقی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با شورای پنجم و آغاز فعالیت این 2 مجموعه فرصت مغتنمی است تا در عمر چهار ساله هر دو مجموعه بتوانند، به مردم بیشتر خدمت رسانی کنند.
آقازاده افزود: خیلی از شوراهای اسلامی شهرها با دولت هماهنگ هستند ودولت از آنها حمایت می کند و در واقع شهردار جدید اراک بهترین فرصت را کسب کرده تا درسایه همکاری و تعاملی که بین مسئولان وجود دارد، به شهروندان خدمت رسانی کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم اراک وقتی شهر خود را با سایر کلانشهرها مقایسه می کنند می بینند این کلانشهر مشکلات ساختاری متعددی دارد.
سید مهدی مقدسی افزود:باید با اتحاد و انسجام به سمتی حرکت کرد تا مسئولان خدمات موثر و قابل لمسی به مردم ارایه دهند.
وی اظهار کرد: مردم از تمام داشته خود برای نظام سرمایه گذاری کرده اند اکنون نوبت مدیران است و باید از این فرصت خدمت به نحو شایسته و بایسته استفاده کرد.
مقدسی اظهار کرد: شهردار جدید باید با مشورت شورای پنجم منابع مالی جدیدی برای شهرداری پیش بینی کند و سرمایه گذاری مشارکتی یکی از راه های جذب منابع مالی برای شهرداری است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: باید چند طرح مهم برای تحول در کلانشهر اراک تعریف و با همه توان برای به نتیجه رسیدن آن تلاش شود.
مقدسی افزود: شهروندان از طولانی شدن تعیین تکلیف طرح 55 متری رضایت ندارند و منتظرند هرچه زودتر تکلیف این طرح مشخص شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: اراک شهر مشاهیر و رجال پرافتخار ایران است اما با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.
کاوه فلک افلاکی افزود: آلودگی هوا، ترافیک، فقدان زیرساخت شهری متناسب از جمله مشکلاتی است که مردم اراک از آن رنج می برند.
وی اظهار کرد: شورای اسلامی دوره پنجم از شهردار جدید انتظار دارد تا با به کارگیری روش ها و مدیریت علمی سامان بخشی شهری را به منصه ظهور برساند.
وی بیان کرد: پرسنل شهرداری اراک بی انگیزه هستند و از شرایط کاری خود اطمینان ندارد و این امر آفتی در بهره وری کار محسوب می شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شهر اراک نسبت به سایر کلانشهرها فاقد امکانات و اماکن فرهنگی، ورزشی و اجتماعی لازم است.
شهردار جدید اراک نیز گفت: در سایه همدلی، همکاری و هم اندیشی مسئولان و مشارکت مردم شهر اراک به زودی شاهد تغییرات قابل لمسی خواهد بود.
داود تاجران افزود: اجرای طرح فضای سبز 700 هکتاری، رونق اقتصادی و توسعه فضاهای ورزشی از اولویت های شهرداری اراک است.
شهردار اراک گفت: برای اجرای طرح های عمرانی شهر اراک روزشمار نصب می شود تا با مدیریت زمان از فرسایشی شدن امور جلوگیری شود.
وی اظهار کرد: با فراهم شدن امنیت برای سرمایه گذاران می توان از این فرصت درجهت تامین منابع مالی شهرداری استفاده کرد.
وی جوانگرایی و به کارگیری نیروهای خلاق و جوان را از برنامه های خود برشمرد و بیان کرد: سمن ها، هیات های مذهبی و شهروندان و همه دلسوزان مدیریت شهری در اداره شهر سهیم هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =