آخرین نسخه‌ی تولید محدود از مرسدس بنز AMG G65 فقط در ۶۵ دستگاه عرضه می‌شود. این نسخه به‌منظور خداحافظی با نسل فعلی مرسدس G کلاس ساخته شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از زومیت،آخرین نسخه‌های موجود از شاسی‌بلند لوکس G کلاس مرسدس‌بنز در تعداد محدودی عرضه می‌شود؛ مدیران مرسدس برای خداحافظی با نسل فعلی G کلاس، نسخه‌ی ویژه‌ی نهایی (Final Edition) تدارک دیده‌اند. فقط ۶۵ دستگاه از این مدل مرسدس G65 در بازار جهانی عرضه می‌شود که ۳۰ دستگاه آن، مخصوص بازار آمریکا است.

در بدنه‌ی این نسخه‌ی ویژه از G65 تزئینات با رنگ برنز کار شده است؛ این رنگ برنز زیبا، رینگ‌های ۲۱ اینچی، سپرهای جلو و عقب، بخش جانبی جلوپنجره، آینه‌های بغل و بخش مرکزی کاور لاستیک یدک در پشت خودرو را مزین کرده است. در بخش‌های دیگر بدنه مانند جلوپنجره و بالای رکاب‌ها، رنگ مشکی شفاف نقش بسته است.

کابین خودرو در مقایسه با دیگر خودروی آف‌رود، بیش از اندازه لوکس کار شده است. روکش‌های چرمی و مشکی صندلی‌ها به همراه طرح فیبر کربن، با نوار دوخت طرح‌ الماس به رنگ برنز در وسط، قرار گرفته‌اند. دوخت‌ قهوه‌ای رنگ نمای فیبرکربنی کابین را تکمیل کرده است. صندلی‌های جلو به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز هستند. همانند دیگر نسخه‌های G65، این نسخه با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۶ لیتری عرضه می‌شود. به لطف این پیشرانه، قدرت خروجی ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر ممکن شده است. تمام این قدرت توسط یک جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته خودکار، به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. G65 با حداکثر سرعت محدودشده به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


به‌منظور آمادگی برای رونمایی از نسل جدید G کلاس، تولید مدل G500 4×4² نیز متوقف شده است. نسخه‌ی نهایی G65 با قیمتی معادل ۳۱۰ هزار و ۲۳۳ یورو در اروپا و ۲۵۲ هزار و ۶۹۰ دلار (به اضافه‎ی ۹۹۵ دلار هزینه‌ی حمل و نقل) در آمریکا عرضه می‌شود. ۳۰ دستگاه در نظر گرفته‌شده برای بازار آمریکا، فقط توسط نمایندگی‌ها مجاز مورد نظر مرسدس عرضه خواهد شد.

نسل جدید G کلاس، احتمالا در دی‌ماه و در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد. بر اساس اطلاعات موجود، این شاسی‌بلند محبوب برمبنای یک پلتفرم جدید و بسیار سبک‌تر ساخته خواهد شد. در کابین، پنل فرمان کاملا دیجیتال خواهد بود و در نسخه‌های AMG از طرح جلوپنجره‌ی جدید مرسدس AMG استفاده خواهد شد. نسل جدید G63، از پیشرانه‌های مرسدس AMG هشت سیلندر V شکل با حجم چهار لیتر و G65 جدید از نسخه‌ی V12 و ۶ لیتری همین پیشرانه استفاده خواهد کرد

5454 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =