ایرنا نوشت: روزنامه ینی شفق در شماره روز چهارشنبه خود نوشت: آمریکایی ها از جمله برت مک گورک فرمانده نیروهای آمریکایی در ائتلاف ضد تروریسم، عناصر داعش را به سوی ادلب برای جنگ با مخالفان هدایت می کند.

 وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی با عنوان 'داعش مک گورک به ادلب حمله می کند' نوشت: عناصر تروریستی داعش که از رقه خارج شده اند، با هدایت برت مک گورک آمریکایی به مناطق تحت کنترل مخالفان در ادلب حمله می کنند.
به نوشته این رسانه، عناصر داعشی تحت هدایت مک گورک، کنترل پنج روستا در منطقه ادلب ـ راجحان را به دست گرفته اند.
ینی شفق نوشت: عناصر داعشی که در منطقه راحجان در محاصره مخالفان بودند، از طریق راههای مخفی سلاح دریافت کرده و تقویت می شدند.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد: بیش از 300 تن از عناصر داعش به نزدیکی مناطق مرکزی ادلب رسیده اند و برای حمله به نیروهای ارتش ترکیه آماده می شوند.

به نوشته ینی شفق، نفوذ داعش به ادلب بخشی از پروژه توافق و همکاری پشت پرده نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است.
روزنامه ینی شفق چندی پیش در گزارشی با عنوان 'مک گورک پشت پرده ترور در خاورمیانه' نوشته بود: برت مک گورک فرمانده نیروهای آمریکایی در ائتلاف ضد داعش، چهره پشت پرده ترور در منطقه خاورمیانه است و او همه گروه های تروریستی از جمله داعش، پ.ک.ک و نیروهای کردی سوریه را هدایت می کند.

به نوشته این رسانه، تخلیه نیروهای داعش از رقه و استقرار نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در آنجا و طراحی حملات تروریستی در ترکیه، عراق و سوریه از سوی برت مک گورک آمریکایی سازماندهی می شود و باید روزی در ترکیه به جرم کشتن هزاران پلیس، سرباز و حمایت از تروریست ها محاکمه شود.

ینی شفق اضافه کرد: آمریکایی ها با طراحی و سازماندهی ژنرال مک گورک هزاران کامیون سلاح به دست نیروهای پ.ک.ک رساندند و با هموار کردن عرصه فعالیت داعش در سوریه و ترکیه، باعث شهادت صدها نفر در ترکیه شدند.

ینی شفق مدعی شد: در نتیجه عملیات بمب گذاری عناصر داعش به ویژه تروریست هایی که از رقه خارج شدند، بیش از 300 نفر در ترکیه کشته شدند که به وضوح اثر انگشت مک گورک آمریکایی در پشت پرده این ترورها دیده می شود.
به گزارش ایرنا، ماه گذشته میلادی، عناصر تروریستی داعش به همراه خانواده هایشان و پشتیبانی آمریکا از رقه خارج و به کشورهای مختلف و یا مقاصد نامعلوم منتقل شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =