۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۹

ایسنا نوشت:

افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند طی سالهای اخیر موجب شده است در موارد متعدد کاربران با مشکل هنگ کردن گوشی مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پائین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن‌های متعدد از جمله مشکلاتی است که بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند با آن درگیرند، اما شاید با رعایت نکاتی کوچک بتوان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد.

بنا بر اظهارات کارشناسان، در اکثر مواقع یکی از مهم ترین دلایلی که باعث کند شدن یا هنگ کردن گوشی یا تبلت‌ها می‌شود استفاده بیش از حد از حافظه داخلی آنهاست.

در حال حاضر با توجه به نرم‌افزارها و بازیهای متعدد موجود در بازار، بسیاری از کاربران نسبت به نصب حجم بالایی از آن‌ها بر روی گوشی خود اقدام می کنند که این مسئله خود موجب کاهش سرعت گوشی خواهد شد.

بر همین اساس لازم است تا جایی که امکان دارد از نصب بازی و نرم افزارهای بلا استفاده پرهیز شود. علاوه بر این در موارد متعدد می توان با انتقال این اطلاعات بر روی حافظه خارجی (رم یا مموری کارت) که برای انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد بخشی از این مشکل را برطرف کرد.

همچنین نرم افزارهای متعددی نیز وجود دارند که با استفاده از آنها قادر خواهید بود اطلاعات اضافه که بر روی سیستم شما نصب شده را حذف کرده و با این کار به سبک‌تر شدن گوشی و کاهش فضای اشغال شده در حافظه بپردازید.

به طور کلی هنگامی که شما برنامه‌ای را بر روی سیستم‌عامل اندروید نصب می‌کنید، به‌طور پیش‌فرض حافظه داخلی دستگاه برای ذخیره‌سازی انتخاب می‌شود به همین‌دلیل احتمال این وجود دارد که هنگام نصب برنامه‌های جدید با مشکل فضای ذخیره‌سازی مواجه شوید، اما با انتقال بخشی از داده‌ها بر روی مموری کارت این مشکل تاحد قابل توجهی قابل کنترل خواهد بود.

همچنین خرید محصول جعلی و تقلبی یا به قول معروف مشابه و طرح، آلوده شدن گوشی به ویروس و بدافزار به دلیل عدم استفاده از یک نرم افزار ضد ویروس خوب و معتبر و اصلی و نصب بیش از یک نرم افزار آنتی ویروس بر روی گوشی از دیگر عواملی هستند که می‌توانند باعث ایجاد چنین مشکلاتی برای گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها شوند.

بنا بر اظهارات کارشناسان، گاه نیز افراد گوشی‌هایی باسرعت CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می ریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود. به همین دلیل لازم است افراد زمانی که یک گوشی می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی برای فعالیت آن‌ها کفایت می‌کند.

البته در برخی موارد خرید گوشیهای تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث نحوه استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد.

نکته دیگر آنکه اگر به عنوان مثال یک گوشی دو گیگ حافظه دارد نباید بیش از 1.5 گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی به شدت کاهش پیدا می‌کند و بر همین اساس برای باز شدن برنامه‌ها زمان زیادی صرف شده و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.

نکته دیگر آنکه هرگاه هنگ کردن‌های گوشی بیش از حد متعارف شده و امکان استفاده مناسب از گوشی و برنامه های آن را ندهد لازم است نسبت به ریست کردن آن اقدام شود که دراین خصوص سه راهکار وجود دارد؛ در مرحله اول شما می توانید گوشی خود را به طور معمولی ریست کنید اما اگر با این اقدام مشکل شما برطرف نشد، در مرحله دوم می توانید گوشی خود را به طور کلی ریست کرده و تنظیمات آن را به حالت کارخانه درآورید.

البته لازم است قبل از این مرحله از تمام اطلاعات لازم یک کپی تهیه کنید چراکه با این اقدام تمام اطلاعات گوشی شما از بین رفته و گوشی همان طور که گفته شد به حالت تنظیمات کارخانه باز می گردد.

علاوه بر این شما می توانید با فلش کردن گوشی نیز این مشکلات را برطرف کنید اما لازم است به طور کلی سعی کنید هر چند وقت یک بار حافظه خارجی یا گوشی خود را با نرم افزارهای ویروس یاب، ویروس کشی کنید. برای این کار نیاز به هزینه ندارید و لازم نیست حتما دیگران این کار را انجام دهند بلکه تنها کافی است یکی از آنتی ویروس‌های قوی را دانلود و نصب کرده و سپس گوشی خود را به سیستم متصل کرده و ویروس یابی را انجام دهید.

نکته دیگر آنکه تا جایی که می توانید سعی کنید نرم افزارهای فیلترشکن رایگان را بر روی گوشی خود نصب نکنید چراکه این نرم افزارها علاوه بر مشکلات امنیتی، مشکلات نرم افزاری نیز برای گوشی ایجاد می کنند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =