خلیل‌زاده: یک گل به الهلال؟ چه می‌شود!

شجاع خلیل‌زاده یکی از بازیکنان خوش‌روحیه پرسپولیس است؛ مدافعی که هنگام ضربات ایستگاهی با قدرت پرش و سرزنی خود خطری دائمی برای حریفان محسوب می‌شود.

روزنامه خبرورزشی نوشت: در آستانه بازی با الهلال عربستان بد ندیدیم دقایقی شنونده حرف‌های شجاع خلیل‌زاده باشیم.

می‌دانی که بازی با الهلال چقدر حائزاهمیت است. چه صحبتی قبل از این دیدار داری؟
همه بچه‌های پرسپولیس می‌دانیم این مسابقه چقدر حیاتی است. چشم فوتبال ایران به این دیدار است و همه توقع دارند برنده شویم.

درست به هدف زدی. این انتظارات خوب است یا بار روانی روی تیم به وجود می‌آورد؟
مهم این است که همه ایرانیان دعا می‌کنند ما برنده شویم. این توقعات باعث می‌شود که همه بازیکنان پرسپولیس با تمرکز و مسئولیت بالا وارد زمین شویم. شما دیدید مقابل الاهلی عربستان چه جوری بازی کردیم.

قبل از آن بازی گفته بودی اجازه نمی‌دهیم عمر السوما نفس بکشد. واقعاً هم این مهاجم سوری را خوب مهار کردید.
خودش کری خوانده بود. همان کری‌خوانی‌های عمر السوما باعث شد که با انگیزه بالاتری مقابل او بازی کنیم.

این بار و قبل از بازی با الهلال می‌خواهیم بپرسیم چه برنامه‌ای برای مهار عمر الخریبین مهاجم خطرناک این تیم و به ویژه ادواردوی برزیلی دارید؟
هر دو بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند اما تمام وجود خودمان را در زمین می‌گذاریم تا آن‌ها را مهار کنیم. خلاصه‌اش کنم تا پای جان در ابوظبی می‌جنگیم.

این هم یک نوع کری‌خوانی برای حریف نیست؟
نه، من از روحیه مبارزه‌طلبی پرسپولیس حرف می‌زنم. دیگر همه ایران می‌دانند این پرسپولیس به راحتی تسلیم نمی‌شود و هر نتیجه‌ای را می‌تواند عوض کند.

سیدجلال حسینی به این بازی می‌رسد یا نه؟
سید یک وزنه روحی و برادر بزرگتر برای ماست. امیدوارم به بازی با الهلال برسد و به پرسپولیس کمک کند ولی اگر هم نرسد حضورش در کنارمان می‌تواند روحیه‌بخش باشد. سیدجلال در بازی با الاهلی هم با صحبت‌هایش خیلی به ما روحیه و انگیزه داد.

محمد انصاری هم که در این فصل زوج تو در خط دفاعی بوده است به دلیل محرومیت نمی‌تواند برابر الهلال بازی کند. غیبت او و احتمالاً سیدجلال حسینی کار شما را سخت نمی‌کند؟
امیدوارم این‌طور نشود. هم سیدجلال و هم محمد انصاری بهترین مدافعان فوتبال ایران هستند. سعی می‌کنیم به کمک کادر فنی و سایر بازیکنان جلوی الهلال کم نیاوریم و به امید خدا به فینال آسیا صعود کنیم.

تو مدافعی هستی که معمولاً هنگام ضربات ایستگاهی خوب جلوی می‌کشی و گل هم می‌زنی. این بار چه برنامه‌ای داری؟
همیشه گفتم و بازهم می‌گویم اولویت من کارهای دفاعی است. به عنوان یک مدافع اول باید بتوانم جلوی هجوم و گلزنی مهاجمان حریف را بگیرم و بعد اگر فرصتی شد پیش بکشم.

مقابل سپاهان روی یک ارسال خوب به هوا بلند شدی اما ضربه سرت را بی‌دقت زدی. این بار مقابل الهلال تلافی می‌کنی و یک گل دیگر به تیمی از عربستان می‌زنی؟
یک گل به الهلال؟ چه می‌شود! ولی کار سختی است. انصافاً الهلال تیم خوب و شناخته شده‌ای در آسیاست که بازیکنان خطرناکی هم دارد و من به عنوان یک مدافع باید تمام تمرکزم روی دفاع کردن باشد.

فکر می‌کنی نتیجه این مسابقه چه شود؟
پیش‌بینی که فوق‌العاده دشوار است. دو تیم در مرحله گروهی دو بار با هم بازی کردند که از قضا هر دو مسابقه هم مساوی شد.

این مرتبه بالاخره یک تیم باید صعود کند
باور کنید نمی‌دانم چه می‌شود ولی می‌دانم باید به فینال آسیا صعود کنیم. ما در بازی با الاهلی ثابت کردیم تحت هیچ شرایطی نمی‌بازیم و تسلیم نمی‌شویم. برابر الهلال هم با همین روحیه به زمین می‌رویم و ان‌شاءالله با دست پر به ایران برمی‌گردیم.

در خصوص محرومیت مهدی طارمی چه نظری داری؟
ناراحتم. همه ما را ناراحتیم که برای دوست خوبمان مهدی طارمی این اتفاق افتاده است. همین قدر بدانید مهدی در امارات کنار ماست و ما هم کنار او هستیم تا آخرین لحظه.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =