۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

حقوق‌های کارمندان و بازنشستگان را مدتی است تا سی‌ام برج نمی‌پردازند و آنها مستاصل هستند.

واقعیت این است که دوست داشتم دست از سر طرح مشکلات کارمندان و بازنشستگان بردارم و بگذارم در رنج خود بمانند و دیگرنمکی بر زخمشان نپاشم و به موارد دیگری بپردازم ولی امروز ۳۰ شهریورماه موردی پیش آمد که ۱۰ دقیقه در یکی از شعب بانک صادرات کاری را انجام دهم. دراین ۱۰ دقیقه حداقل ۵ نفر آمدند و از مسئول گیشه که دختر خانم صبور و مودبی هم بود سوال کردند «حقوق‌ها را ریخته‌اند؟»، «دخترم حقوق‌ها را ریخته‌اند؟» به چهره بعضی از این‌ها نگاه کردم واقعاً از سر استیصال زار می‌زند و مستاصل بودند.

در سالیان گذشته بین بیست و پنجم و بیست و ششم برج، حقوق کارمندان و بازنشستگان واریز می‌شد و بر این اساس این عزیزان تعهد ایجاد کرده‌اند و قرار پرداخت اجاره گذاشته‌اند و یا چک داده‌اند و... اما حالا مدتی است پرداخت حقوق‌ها به حدود سی‌ام برج موکول شده «البته به استثنای ماه قبل ازانتخابات!» و مردم را گرفتار کرده است.

ممنونیم از آقای روحانی که در سازمان ملل هاله نور ندید و افراد زیادی را با خودش نبرد تا آمریکا را ببینند و... اما آقای روحانی باید بداند اقشار ضعیف با سخنرانی سیر نمی‌شوند. به اسحاقش و نوبخت خوش‌سخن و نه چندان موفق بگوید طوری سازماندهی شود که بیست و پنجم هربرج حقوق شاغلین و بازنشستگان به حسابشان واریزشود. ممکن است دوستان مشکلات حساب خزانه و محمل‌های دیگری را مطرح کنند. این موارد برای کارمندان و خصوصاً بازنشستگان توجیه‌پذیر نیست و باید اقدام عاجل شود تا در ماه‌های دیگر شاهد چنین تأخیراتی نباشیم. و اگر قابل حل نیست بیایید و در تلویزیون به چهره مردم نگاه کنید و صریحاً بگویید ما نمی‌توانیم تا بیست و پنجم حقوق بدهیم تا برنامه‌ریزی‌های‌شان را عوض کنند و صاحب‌خانه‌ها هم متوجه شوند و برای دریافت اجاره به مستأجرین فشار نیاورند.

نمی‌دانم دست‌اندرکاران پرداخت حقوق‌ها ممکن است متمول باشند و منابع درآمدی دیگری داشته باشند و اثر تأخیر در پرداخت‌ها را در زندگی احساس نکنند ولی برای عموم کارمندان چنین وضعی وجود ندارد و اذیت می‌شوند و رعایت حال اقشار ضعیف از واجبات است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    مرحبا حرف دل مارا زديد
  • بی نام EU ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    کاش یکم بفکر مردم سرزمین خودمان هم باشیم
  • معلم بازنشسته IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    درود بر شما ... امیدواریم مسئولان محترم بیش از این مشکل تراشی نکنند و بگذارند با همین دردهی 40 ساله بسوزیم و بسازیم . وقتی گفته می شود به مرفهان بی درد مسئولیت ندهید به این خاطر است که در متن بخوبی آمده است .
  • مریم A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    از خدا بدترین تحقیر ها رو برای دولتمردان میخواهم ،که چه روزهایی را برای ما رقم زده اند
  • رضا IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    احسنت اقای رییس جمهور لطفا توجه
  • بازنشسته فراموش شده با کو له باری ازتجربه DE ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    بینهایت سپاس
  • بازنشسته فراموش شده با کو له باری ازتجربه DE ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    بینهایت سپاس
  • بی نام US ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    شما اگه حقوق بموقع میخوای برو ...چون پولا رو میبرن اونجا.
  • sorour A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام. واقعا برای پدر من و امثال ایشون که یک عمری توی این مملکت زحمت کشیدیند و حالا به این یک میلیون دویست هزار تومن حضرات قناعت کردند خیلی سخته.مشکلات ما به اندازه کافی زیاد هست لطفا مسئولین کار را از اینی که هست خرابتر نکنن.به قول عزیزی : اگر باری از دوشم برنمیداری چرا بار روی دوشم میگذاری
  • عطا IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    2 0
    آره عزیزم حقوق آن طرف آبی ها را ریخته اند
  • مجید از اتاق بغل IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    2 0
    احسنت: "دست‌اندرکاران پرداخت حقوق‌ها ممکن است متمول باشند و منابع درآمدی دیگری داشته باشند و اثر تأخیر در پرداخت‌ها را در زندگی احساس نکنند ولی برای عموم کارمندان چنین وضعی وجود ندارد و اذیت می‌شوند و رعایت حال اقشار ضعیف از واجبات است"
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 0
    واقعا عالی گفتید پدر من بازنشسته ذغالسنگ کرمان هستن. حدود 5 سال میشه که حقوقشون سر موقع نمیگیرن هر ماه باید یک عده از نقاط مختلف کشور برن تهران اعتراض تا بالاخره حقوق پرداخت بشه این تاخیر یکی دو روزم نیست گاهی حقوق یک ماه کلا به تعویق میافته و اواسط ماه بعد پرداخت میشه. نمیدونم کی قرار این اوضاع بهتر بشه
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 0
    کجایی آقا بعضیها حقوقشون شش ماه پرداخت نشده
  • مهران A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    1 0
    آقای روحانی قول پیگیری حقوق ها ذره بینی و حقوق های نجومی را داد و قرار بر عدالت در پرداخت های کارمندان در دولت جدید بود که تاکنون هیچ اتفاق در این حوزه نیوفتاده است و ما کارمندان دولت با سایقه طولانی و مدارک مرتبط همچنان در حاشیه حقوق یک میلیون و دویست تومان که تنها برای زنده ماندن نیز کفاف نمی دهد مانده ایم. براستی وعده های انتخاباتی چقدر شیرین و در عین حال تحقیر کننده است