مهر نوشت:

رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران گفت: شورا پیگیر مجسمه دزدیده شده در میدان توپخانه است، اما امیدی به پاسخگویی نداریم.

عبدالحسین مختاباد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ربوده شدن مجسمه اداره پست، گفت: از سازمان زیباسازی و شهردار منطقه این موضوع را پیگیری کردیم، اما این سازمان تنها مسئول نصب مجسمه های سطح شهر است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم نیروی حفاظتی برای هر مجسمه در سطح شهر بگذاریم، گفت: گم شدن این مجسمه در نزدیکی میدان توپخانه که از میادین اصلی شهر است اتفاق افتاده و حتما آنجا دوربین نصب بوده و نیروی انتظامی می تواند پیگیری کند که چه کسی این مجسمه را برده است.

مختاباد با بیان اینکه مسئولان شهری از ربوده شدن این مجسمه اظهار بی اطلاعی کردند، گفت: ما به عنوان عضو شورای شهر نمی توانیم شکایتی در این رابطه داشته باشیم، اداره پست که مجسمه متعلق به آنها بوده باید شکایت کنند و ما پیگیر هستیم تا جوابی در این خصوص بگیریم که امیدوار هم نیستیم به ما پاسخی قانع کننده بدهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شورا طرحی در خصوص حفاظت از مجسمه های سطح شهر تدوین نمی کند، گفت: مجسمه های سطح شهر تهران جزو اموال عمومی محسوب می شوند و بر اساس قانون، یکی از وظایف ذاتی نیروی انتظامی حفاظت از اموال عمومی و مقابله با کسانی است که به این اموال تعدی می کنند.

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش درخشان A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    5 0
    پیشنهاد : بالای هر مجسمه مهم یک دوربین بگذارید